برگزیده ها
استرداد دولت با قانون خدمات کشوری مخالفت با سالم سازی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: اگر دولت بخواهد این لایحه را پس بگیرد به معنی مخالفت با سالم سازی دستگاه اجرایی و مبارزه با تبعیض و بی عدالتی بین نیروهای انسانی در دستگاه‌های اداری است.

مازندمجلس: عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاضای دولت برای استرداد لایحه اصلاح و دائمی‌شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: تقاضای استرداد لایحه مذکور از سوی دولت توهین به بازنشستگان، نیرو‌های انسانی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس است.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه مشترک مجلس در چندین ماه گذشته برای بررسی و رفع ایرادات لایحه مذکور چندین جلسه برگزار کرده‌اند، افزود:بستر حل مشکلات دستگاه‌ها و نظام اداری و بازنشستگان همین لایحه مدیریت خدمات کشوری است که دولت بعد از چندین ماه تصمیم گرفته که آن را پس بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معنایی ندارد کارکنانی که در یک اداره کار مشابه انجام می‌دهند به سه شکل حقوق دریافت کنند، ادامه داد: حراست وزارت آموزش و پرورش با وزارت نفت چه تفاوتی دارد؟ دکترای وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم چه تفاوتی می‌کند؟ چرا این میزان تبعیض و بی‌عدالتی وجود دارد.

گودرزی با تأکید بر اینکه به دلیل نبود قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت آمار درستی از نیرو‌های انسانی در اختیار ندارد، اضافه کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری یک جراحی بزرگ در در نظام اداری است اگر دولت بخواهد این لایحه را پس بگیرد به معنی مخالفت با سالم‌سازی دستگاه‌های اجرایی و مبارزه با تبعیض و‌ بی‌عدالتی بین نیروهای انسانی در دستگاه‌های اداری است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با یادآوری اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری به مدت 10سال به صورت آزمایشی اجرا شده و با پایان مدت اجرای آزمایشی ما دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری نخواهیم داشت، تصریح کرد: لازم است تا موضوع استرداد این لایحه در هیئت رئیسه مجلس بررسی شود و امیدواریم با تصمیم هیئت رئیسه، این لایحه ادامه روند قانونی برای تبدیل‌شدن به قانون دائمی را طی کند.

دولت استرداد-قانون-خدمات-کشوری مازندمجلس