برگزیده ها
ضرورت پیمایش در بخش کشاورزی/ دولت، کشاورزان را در کاشت محصولات مورد نیاز جامعه هدایت کند

اختصاصی مازند مجلس: نماینده مردم بابلسر و فریدونکنارگفت: هدایت در کاشت محصولات و مرکبات، با کمی مدیریت و اراده قابل اجرا است و وزارت کشاورزی و صنعت و معدن می توانند با استفاده از یک پیمایش براساس موقعیت جغرافیایی مناطق، گام بزرگی در بهبود اقتصاد کشور بردارند.

اختصاصی مازندمجلس: سال هاست که کشاورزان علاوه بر دغدغه فروش غیر منصفانه محصولات خود به بازار، ترس و اضطرابشان زمانی چندین برابر می شود که زمزمه فراوانی محصولاتشان در بازار به گوششان می رسد.

اینجاست که غم عالم بر دلشان انبوه می شود و فکر اینکه با محصولاتی که دسترنج یکسال از عمرشان بوده و همچنین کفگیر ته دیگ خورده حسابشان، چه کنند، خواب و خوراک را از آنها می گیرد.

اینکه چرا سازمان مشاوره و هدایتگر به منظور هماهنگی نوع کاشت محصولات مورد نیاز و تقاضای جامعه در کشور وجود ندارد، خود سوالی ست که برای پاسخ به آن با ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار گفتگو کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال به خبرنگار مازند مجلس گفت: این موضوع دغدغه خاطر ما نمایندگان مازندرانی نیز هست، بارها این مشکلات را با دولتمردان مطرح کرده ایم و خواستار تدوین برنامه مدون و کارشناسی شده در این رابطه شده ایم اما تاکنون هیچ گام مثبتی در این باره از سوی مسئولان ذیربط برداشته نشد.

نانواکناری در ادامه افزود: درخواستم از دولتمردان این است که پیمایشی را در بخش کشاورزی انجام دهند به این صورت که کشاورزان بدانند هرساله چه نوع محصولی مورد نیاز و تقاضای جامعه بوده تا به کاشت و پرورش محصول مورد نظر اقدام کنند.

وزارت کشاورزی و صمت برای هدایت کاشت محصول مورد نیاز برنامه ریزی کنند

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار تاکید کرد: هر ساله بخش عظمی از محصولات کشاورزی و مرکبات به صورت تناژ دور ریخته می شود که دلیل آن عدم مدیریت است چرا که کشاورز و باغدار واقف به نیاز کل جامعه نبوده و مانند هر سال به کشت محصول خود ادامه می دهد بنابراین اتفاق تلخ این گونه بی برنامه گی ها، ضرر جبران ناپذیر کشاورز و باغدار و بوی تعفن حاصل از محصولات دور ریخته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که اگراین موضوع از قبل برنامه ریزی شده باشد هم تضمین برای کشاورزان خواهد بود و هم در عرضه و تقاضا مشکلی به وجود نمی آید.

نانواکناری در پایان گفت: هدایت در کاشت محصولات و مرکبات، با کمی مدیریت و اراده قابل اجرا است و وزارت کشاورزی و صنعت و معدن می توانند با استفاده از یک پیمایش براساس موقعیت جغرافیایی مناطق، گام بزرگی در بهبود اقتصاد کشور بردارند.

 خبرنگار: هدی نتاج

مجلس شورای اسلامی مرکبات دور ریز مرکبات وزارت کشاورزی وزارت صنعت و معدن ولی الله نانواکناری مازندمجلس