برگزیده ها
قانون گذاری در حوزه شفافیت و مبازه با فساد مهم نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است صرفا قانونگذاری در حوزه شفافیت و مبازه با فساد مهم نیست بلکه این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که قوانین درباره مسئولان و بستگان آنها به دور از نگاه جناحی اجرا شود.

مازندمجلس: حمیدرضا فولادگر با تأکید بر اینکه لازمه مبارزه با فساد، شفافیت و مدیریت تعارض منافع است، گفت: بسیاری از فسادها به خاطر تعارض منافع صورت می گیرد و موارد متعددی پیش می آید که دستگاه یا مدیری می خواهد درباره موضوعی تصمیم بگیرد اما خودش در آن موضوع منفعت دارد که این باعث بروز فساد می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تمامی موارد اعم از شفافیت، مبارزه با فساد، سلامت نظام اداری و مدیریت تعارض منافع لازم و ملزوم یکدیگر هستند و لوایحی که دولت در این موضوعات در دست اقدام دارد و به مجلس ارائه کرده است، بسیار مهم ارزیابی می شود.

مبارزه با فساد به ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری می‌انجامد

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین مسأله برای کشور، ایجاد امنیت سرمایه گذاری و مبارزه با فساد است که باعث می شود سرمایه گذاران فعال شوند از این رو برای رسیدن به این مهم، باید این لوایح هرچه سریع تر بررسی شده و به تصویب برسد تا حوزه اقتصادی و تولید بیش از پیش فعال شود.

فولادگر در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید در عمل از مبارزه با فساد استقبال کند و صرفا در اظهارات و لوایح پیشقدم نباشد، عنوان کرد: نکته مهم در اجرای قوانین شفافیت و مبارزه با فساد زمانی بروز پیدا می کند که این موضوع در حوزه مسئولان و بستگان آنها نیز صدق کند، مسأله سیاسی و جناحی نشود و زمان اجرای قوانین، کسی مستثنی نباشد و اگر پای ما نیز وسط آمد، بایستیم و طبق قانون عمل کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که در حوزه تعارض منافع خلاء قانونی داشتیم، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با فساد خلاء قانونی نبود اما قوانین موجود نیز به درستی اجرا نمی شد همچنین در حوزه شفافیت به قوانین نیاز داشتیم گرچه موضوعات دیگری همچون الکترونیکی کردن سامانه های دولتی و یا اعلام و ثبت اموال مسئولان در سامانه قوه قضاییه نیز به شفافیت کمک می کند که در نهایت به مبارزه با فساد می انجامد.

حمیدرضا-فولادگر مبارزه-با-فساد شفافیت مازند-مجلس