برگزیده ها
دلار ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۹۹ حذف شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده دلار ۲ نرخی نخواهیم داشت.

مازندمجلس: سید محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تدوین بودجه سال 99 از سوی دولت، گفت: اعلام شده که لایحه بودجه تا 15 آذر به مجلس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده دلار 4200 تومانی نخواهیم داشت، افزود: اینکه دلار در بودجه سال آینده به چه میزانی باشد هنوز مشخص نیست اما آنچه که مشخص است، این است که دلار 2 نرخی در بودجه سال آینده نخواهیم داشت.

نماینده تفرش در مجلس همچنین از ارائه گزارش عملکرد 381 شرکت، بانک و موسسه غیرانتفاعی دولتی درباره عملکرد سال گذشته و 6 ماهه اول امسال به صورت تفکیک شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به مجلس خبر داد و عنوان کرد: این گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، البته قرار بر این است دیوان محاسبات نیز در این زمینه گزارشی را به کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه این گزارش سازمان برنامه و بودجه در 3 فصل تدوین شده است، اضافه کرد: بخش عملکرد شرکت‌ها در سال 97، عملکرد شرکت‌ها در شش ماهه سال 98 و بودجه پیش بینی شده برای سال 99 این سه بخش را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این شرکت های زیان ده، سود ده و نقطه سربه سر، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت شامل سازمان صنایع دفاع و سازمان بنادر و کشتیرانی نیز در این گزارش تفکیک شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه بودجه شرکت ها نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته و رشد 15 درصدی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده است، افزود: بودجه شرکت‌ها یک میلیون و 380 هزار میلیارد تومان تدوین شده است. سال گذشته این رقم یک میلیون و 240 هزار میلیارد تومان بوده است.

دلار حذف-دلار-4200-هزار-تومانی بودجه-مجلس مازندمجلس