برگزیده ها
بازار داغ خرید و فروش رای/ عدم شفاف سازی منابع تبلیغات، مشکوک است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمی دانم چه دستی در کار است که همیشه رسیدگی به طرح یا لوایح مربوط به شفاف سازی منابع مالی تبلیغات کاندیدا عقب می افتد.

مازندمجلس: محمد جواد جمالی نوبندگانی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از انتقادات بنده، به موضوع عدم شفافیت منابع مالی تبلیغات کاندیداها به مجلس شورای اسلامی است چرا که بنا بود این مورد در مجلس نهم تعیین تکلیف شود اما به این دلیل که در آستانه پایان مجلس نهم قرار گرفته بودیم، این امر به تعوبق افتاد.

وی تصریح کرد: حال اینکه نمی دانم چه دستی در کار است که همیشه رسیدگی به طرح یا لوایح مربوط به شفاف سازی منابع مالی تبلیغات کاندیدا به سال های آخر مجلس موکول شده طوریکه در مجلس دهم هم شاهد تکرار آن هستیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: رسیدگی به این طرح باید در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون شوراها اتفاق می افتاد، بنده بسیار به این موضوع مشکوکم چرا که واضح است، کسانی در پشت پرده، تمایلی به شفاف سازی ندارند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه تاکنون هیچ سقفی برای منابع مالی تبلیغات در هیچ دوره ای مشخص نشده است، بیان کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از فساد مالی و تبلیغات های بی اساس، باید قانونی داشته باشیم که منابع مالی تبلیغات را مشخص کند تا دست شورای نگهبان برای بعضی از مسائل بازتر شود چرا که خبرهایی که از نحوه ی تبلیغات ها و رای خریدن به گوش می رسد، بسیار نگران کننده هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در واقع باید گفت بحث تبلیغات انتخابات میلیاردی شده و خرید و فروش رای دیگر مقدارش به خریداری شناسنامه با مبلغ 50 تا 100 تومان ختم نمی شود بلکه در حال حاضر وعده و وعید ها به سطح کلان رسیده و در ازای رای های قبیله ای و ... وام های آنچنانی، استخدام، موافقت اصولی و جایگاه اداری و سازمانی داده می شود.

جمالی-نوبندگانی کمیسیون-امنیت-ملی تبلیغ-زودهنگام خرید-و-فروش-رای مازندمجلس