برگزیده ها
هدف سهمیه‌بندی بنزین برقراری عدالت بود/ رییس جمهور خود را فدای منافع کشور و مردم کرد

سخنگوی دولت گفت: یکی از اهداف طرح سهمیه‌بندی بنزین تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی یا دست‌کم حرکت به این سمت بوده است.

مازندمجلس: علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: همگان به‌خوبی می‌دانند اصلاح قیمت بنزین از موضوعات مهم چالش‌برانگیز بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این طرح تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی یا دست‌کم حرکت به این سمت بوده است.

ربیعی با تأکید بر اینکه بیماری کشور را بسیاری همین یارانه سوخت می‌دانند، اظهار داشت: رییس جمهور خود را فدای منافع کشور و مردم کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تمام مبالغ حاصل از این طرح صرف اقشار کم‌درآمد می‌شود، گفت: این مبلغ به همه مردم ایران اختصاص پیدا نمی‌کند. یک سیاست عادلانه کردن و برخورداری عادلانه در ذات این طرح نهفته است. مبارزه با قاچاق سوخت هم در این طرح در نظر گرفته شده است، چرا باید یارانه سوخت کشورهای دیگر را بدهیم؟

وی افزود: دولت سایر ارکان نظام را در جریان این طرح قرار داد و آن‌ها در سه جلسه مختلف این تصمیم را تأیید کردند. با توجه به تأیید سران سه قوه خوشحال هستیم که مورد نظر و موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. دولت به انتقادات در مورد افزایش تورم و بازتوزیع منابع توجه کرده و در این جلسه خدمت مردم توضیح داده خواهد شد. برخی در این جلسه و برخی در جلسات آتی توضیح داده می‌شود.

ربیعی با ابراز اینکه "متأسفانه دیدیم برخی به‌بهانه اجرای این مصوبه به اغتشاشات پرداختند و به حمله به زیرساخت‌ها، حمله به اموال خصوصی مردم و تخریب مراکزی مثل بانک‌ها اقدام کردند"، گفت: در برخی گزارشات عده‌ای از سلاح‌های گرم و سرد استفاده کردند. پرسنل نیروی انتظامی آسیب دیدند و متأسفانه شهید هم دادند که به خانواده‌هایشان تبریک و تسلیت می‌گوییم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعاً میان کسانی که نگران معیشت خود هستند با کسانی که از سلاح‌ها استفاده کردند تفاوت است. رفتارهای آن‌ها کاملاً با رفتار تروریست‌های قدیمی ایران که به‌انتظار کوچک شدن ایران نشستند منطبق است. در گزارشات اخیر خود مردم گزارش‌هایی دادند که عده‌ای صورت خود را با ماسک پوشانده و تخریب می‌کنند.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراض را بحق می‌داند اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست. خداراشکر که مردم شریف ایران صف خود را از این افراد جدا کردند، در این میان آمریکا که ظالمانه‌ترین اقدامات را علیه مردم ایران انجام داد می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند. بله، آقای پمپئو که ظالمانه از تحریم دفاع کرده معلوم است که از اغتشاشگران دفاع می‌کند. شما حتی به مردم خودتان هم دروغ گفتید.

ربیعی با بیان اینکه در عربده‌کشی‌ها صدای بحق مردم کمتر شنیده می‌شود، اظهار داشت: افرادی که هیجانی تا دیروز در این تجمعات حضور داشتند امروز دیگر نیستند. آرامش کامل‌ هم از امروز و فردا ایجاد می‌شود. فکر می‌کنم اغتشاشگران می‌خواهند فضایی درست کنند که صدای معترضین شنیده نشود. بیش از هشتاد درصد آرامش در کشور وجود دارد.

قیمت-بنزین علی-ربیعی سخنگوی-دولت مازندمجلس