برگزیده ها
استعفای نمایندگان مجلس در اعتراض به سهمیه‌بندی فرصت‌طلبی بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این که امروز که احساس می‌کنیم افکار عمومی کاملا از دولت روی‌گردان شده و بخواهیم با فرصت‌طلبی راهمان را از آقای روحانی جدا کنیم، کار درستی نیست.

مازندمجلس: سعید الله بداشتی عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام دولت آقای روحانی در این 6 سال تمام تلاش خود را به کار بست تا قیمت حامل‌های انرژی را ثابت نگه دارد و فشار اقتصادی بر مردم زیاد نشود. اما پس از خروج آمریکا از برجام و افزایش تحریم‌های ظالمانه، مشکلات بر سر راه مدیریت کشور مضاعف شد و ساماندهی مسائل را دشوار کرد.

وی افزود: بدون شک انتقادات جدی به دولت آقای روحانی و به طور خاص به عملکرد بر وزرای دولت ایشان وارد است و ما امیدوار بودیم که آقایان مجلسی که ادعای حمایت از حقوق مردم را دارند، به میدان بیایند و کاستی‌هایی که در بدنه دولت وجود دارد را مرتفع کنند، نمایندگان مجلس بیایند و به مردم گزارش دهند که در ارتباط با مسائل معیشتی مردم در این 8 ماه چه عملکرد قابل دفاعی داشته‌اند؟ هیچ تفاوتی نیز نمی‌کند که فراکسیون امید باشد و یا دیگر فراکسیون‌ها.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر ادعای ما این است که اقدامات آقای احمدی‌نژاد پوپولیستی بوده و ایشان را به خاطر عملکرد پوپولیستی مورد نقد قرار می‌دهیم نباید این عارضه گریبان خودمان را که ادعای اصلاح‌طلبی داریم بگیرد و در شرایط خاصی این روزهای کشور، خودمان مشابه همان کارها را انجام دهیم.

الله باشتی ادامه داد: یکی از ضعف‌های دولت آقای روحانی این است که در این سالها ارتباط مناسبی با فعالان رسانه‌ای و افراد موثر در فضای رسانه نداشته است و در حوزه افکار عمومی و افکار سنجی و ارتباط با اقشار مختلف اجتماعی ضعف داشته است و متاسفانه تا امروز نیز همین مشکل اساسی را یدک می‌کشد. اگر ما اقشار نخبه جامعه را رابطه داشتیم و در معرض گفت‌وگو، احترام قرار می‌دادیم این اقشار می‌توانستند در این بحران اجتماعی کمک کنند.

وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از اقدام اخیر سران قوا گفت: رهبر انقلاب با جسارت و صادقانه برای حفظ شاکله اقتصادی کشور وارد شدند و با اظهاراتی متقن التهاباتی که در روزهای اخیر در برخی مناطق کشور ایجاد شده بود را آرام کردند. متاسفانه در شرایطی که رهبر انقلاب اینگونه از تصمیم سران قوا حمایت کردند، برخی نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب با هدف جلب آرای مردم دست به اتخاذ مواضعی گرفتند که خود را از نظام و حاکمیت جدا کنند. در حالی که زمانی که تصمیمی در سطح ملی با اجماع قوای سه‌گانه اتفاق می‌افتد دلیلی ندارد که برخی نمایندگان با سوار شدن بر موجب اعتراضات بخواهند از زیر بار مسئولیت شانی خالی کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: البته بنده این اعتقاد را ندارم که نمایندگان نظر خود را درباره تصمیم دولت پنهان کنند ولی در شرایطی که هر اظهارنظری علیه تصمیم سران قوا بر التهابات میدانی کشور می‌افزاید، نمایندگان باید جوانب امر را می‌سنجیدند و اگر قصد داشتند انتقاد خود را نسبت به این تصمیم اعلام کنند می‌توانستند پس از آرام شدن فضای عمومی کشور نظرات کارشناسی خود را بیان کنند.

الله بداشتی با اشاره به اظهار نظر برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب علیه دولت در شرایطی که این دولت با حمایت خودشان روی کار آمده، خاطرنشان کرد: اگر دو سال پیش درباره آقای دکتر روحانی یک معرفی به جامعه درباره شخصیت و رفتار و منش ایشان داشتیم امروز اوج بی‌اخلاقی است که به خاطر حفظ بدنه سیاسی خودمان از صدر تا ذیل یک دولت را به نقد بکشیم به طوری که موضعمان موضع جریانی باشد که از تصمیم خود پشیمان شده است. این که امروز که احساس می‌کنیم افکار عمومی کاملا از دولت روی‌گردان شده و بخواهیم با فرصت‌طلبی راهمان را از آقای روحانی جدا کنیم، کار درستی نیست.

وی گفت: اینکه ما بیاییم در این وضعیت و بحران که دولت با مشکلات عدیده‌ای برای مدیریت کشور روبرو است، پیشنهاد استعفای آقای روحانی را مطرح کنیم، آیا تمام مشکلات کشور مرتفع می‌شود؟ به جای اینکه عملکرد دولت را زیر سوال ببرند باید راهکاری برای عبور از این بحران ارائه دهند نه اینکه با پیشنهادات انحرافی مشکلی بر مشکلاتی کشور اضافه کنند. دوای درد مردم حاشیه زدن به زخم مردم نیست بلکه ارائه پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی برای عبور از شرایط کنونی است. 

استعفای-نمایندگان-مجلس گرانی-بنزین مازندمجلس