برگزیده ها
مردم توان پرداخت تعهدات مالی طرح ملی مسکن را ندارند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح ملی مسکن برای خانه دار کردن عموم مردم طرح گرانی است، زیرا اغلب اقشار ضعیف و متوسط جامعه توان ارائه پیش پرداخت این طرح را نیز ندارند.

مازندمجلس: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر بارها اعلام می کرد که طرح ملی مسکن طرحی برای خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه خواهد بود و دولت تصمیم دارد با این طرح بخشی از کمبود بازار مسکن را برطرف کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند اجرای طرح ملی مسکن عملا بر خلاف وعده ها و برنامه های ارائه شده دولت است، زیرا وزارت راه و شهرسازی یکی از الزامات ثبت نام در طرح مذکور را پرداخت 30 درصد از قیمت تمام شده مسکن اعلام کرده است که این میزان مبلغ بسیاری زیادی خواهد شد که اغلب خانوارها توان پرداخت این میزان را نخواهند داشت.

دولت برای مشارکت مردم در طرح ملی مسکن تسهیلات کم سود ارائه کند

در اجرای طرح ملی مسکن انتظار می رفت که دولت برای حمایت از مردم نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند، اما طبق اطلاعات واصله، تسهیلات ارائه شده با سود 18 درصد به متقاضیان ارائه خواهد شد که این میزان سود بسیار بالا است.

وی افزود: از طرف دیگر در اجرای طرح ملی مسکن انتظار می رفت که دولت برای حمایت از مردم نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند، اما طبق اطلاعات واصله، تسهیلات ارائه شده با سود 18 درصد به متقاضیان ارائه خواهد شد که این میزان سود بسیار بالا است.

تنها اقشار توانمند قادر به پرداخت تعهدات مالی طرح ملی مسکن خواهند بود

رضایی کوچی ادامه داد: من بارها اعلام کرده ام که با روند کنونی اجرای طرح ملی مسکن، این طرح کمکی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه نخواهد کرد و تنها اقشار توانمند قادر به پرداخت تعهدات مالی طرح مذکور خواهند بود، بنابر این طرح ملی مسکن طرحی برای متمولین است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت به جای ورود به بحث تولید مسکن، باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند، این راه کار بهترین روش برای تأمین مسکن، کاهش قیمت ها و رفع کمبودها در کشور است.

طرح-ملی-مسکن وزارت-راه-و-شهرسازی دولت مازندمجلس