برگزیده ها
قیمت بنزین باید اصلاح‌ می‌شد

یک فعال سیاسی گفت: قیمت بنزین باید اصلاح‌ می‌شد اما مسئولین باید مردم را پیش‌تر اغنا می ‌کردند.

مازندمجلس: محمد نیشابوری اظهار کرد: این حق مسلم مردم است که حاکمیت آن‌ها را نسبت به تصمیماتش اقناع کند. هم مردم و هم حاکمیت باید بتوانند نظرات خودشان در شرایط متعادل و آرام اجتماعی، امنیتی و اقتصادی اعلام کنند. به طور میانگین مردم ایران سالی یک بار با شرکت در انتخابات رای خود را به حاکمیت اعلام می کنند.

وی تاکید کرد: نظام‌های دموکراتیک برای کسب آرای مردمی به نهادهایی مثل رسانه‌ها، احزاب، گروها و سازمان‌های مردم نهاد مراجعه می‌کنند. قاعدتا باید در این‌ حوزه‌ها که طی چهل سال گذشته ضعف داشتیم بیش‌تر تلاش کنیم.

این عضو حزب اسلامی کار گفت: در مورد مسئله افزایش قیمت بنزین نیاز بود اول طرح به مردم و نهادهای اجتماعی توضیح داد شود تا اقناع عمومی صورت بگیرد. البته باید در چنین موضوعی مبنای امنیتی هم رعایت می‌شد. نمی شد گفت که فلان روز و فلان ساعت این اتفاق می‌افتند؛ چرا که هرج و مرج‌ جدی صورت می‌گیرفت.

وی ادامه داد: موضوع اعلام افزایش قیمت به یک بخش فرهنگی هم نیاز داشت. میزان مصرف ما طی سالیان گذشته بهبود نیافت؛ بخشی از آن مصرف غیر استاندارد و قاچاق بوده است؛ تحریم‌ها هم شرایط را برای صنعت نفت و بنزین سخت کرده بود.

وی گفت: می شد هم حاکمیت و هم دولت در این حوزه بهتر عمل کند. اگر اقناع افکار عمومی انجام می شد، تخریب‌ها و آسیب‌ها ایجاد نمی‌شد.

نیشابوری سپس افزود: می شد با مدیریت بهتر میزان اعتراضات را کاهش داد. اما الان این شرایط باعث سوء استفاده عده‌ای شده است. همان‌طور که در این چند شب اخیر تمام رسانه‌ها و تمام مسئولین مربوطه مشغول اقناع افکار عمومی هستند، باید پیش از اعلام قیمت بنزین مردم را آماده می‌کردند.

قیمت-بنزین اصلاح-قیمت-بنزین مازندمجلس