برگزیده ها
عدم پاسخ به مطالبات مردم مولد چالش‌های امنیتی کشور است

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پاسخ شایسته و عملی به مطالبات بخش مهمی از مردم به ویژه جوانان می‌تواند مولد چالش‌های اساسی اجتماعی و امنیتی باشد.

مازندمجلس: علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات اصلاح قیمت بنزین بر زندگی مردم دلیل این تاثیرات را تصمیم‌گیری پشت درهای بسته و بی اطلاعی مجلس دانست و در بخشی از سخنان خود پرسید: واقعا چرا از ظرفیت مجلس و نمایندگان برای پیشبرد کم‌هزینه‌تر این تصمیم استفاده نشد؟

وی ابراز عقیده کرد: ای کاش دولت و مجلس شورای اسلامی ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اجازه به دولت به منظور اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را با توجه به رعایت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات به تدریج تا پایان سال ۱۴۰۰ اعمال می‌کردند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رایزنی بیشتر دولت برای اجرای این موضوع در قالب لایحه بودجه و همکاری معقولانه مجلس می‌توانست مانع از خسارات قابل توجه اجرای ضرورتی این طرح باشد. در شرایط کنونی اقدامات جبرانی دولت باید پایدار بوده و مقطعی نباشد. باید صدای اقشار مستضعف در میان سیاست‌گذاری‌های نهادهای مختلف و حکومت بهتر و بیشتر شنیده شود. حال که اقتصاد ایران در تنگنا است باید از سرمایه اجتماعی نظام حفاظت و حراست کنیم.

نجفی خوشرودی عنوان کرد: اعتراض حق مردم است ولی این نکته حائز اهمیت است که مردم چگونه و کجا این حق خود را اعمال کنند. مردم هوشیار باشند که آشوب و شرارت برخی، مطالبات به حق آن‌ها را به انحراف نکشاند.

وی با انتقاد از قطعی اینترنت تسریع در برقراری سراسری اینترنت را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: همه می‌دانیم که در خصوص بودجه سال ۱۳۹۹ باید بودجه سختی را تصویب کنیم، حال که اصلاح ساختار بودجه‌ریزی مورد توجه است شایسته است در تصمیمی شجاعانه و مبتنی بر منافع مردم ردیف‌های بودجه‌ای غیرضروری برخی موسسات که اساسا فعالیت آن‌ها نفع و تاثیری برای مردم و مملکت ندارد به نفع نهادهای عمومی و بخش زیرساخت و توسعه و عمران کشور کاسته یا حذف شود. با این کار درصد قابل توجهی از کسری بودجه قابل جبران خواهد بود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام انزجار نسبت به مواضع مداخله‌جویانه استکبار جهانی در خصوص اعتراضات اخیر در کشور اظهار کرد: مدعی شدند که در کنار مردم ایران قرار دارند در حالی که آنها باید به دلیل نقض گسترده حقوق بشر پاسخگو باشند، چرا که خود عامل تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران هستند. ما اجازه مداخله در امور داخلی خود را به بیگانگان نمی‌دهیم و در این زمینه همه ایرانیان متحد خواهند بود.

نجفی خوشرودی ادامه داد: تحولات روزهای اخیر نشان داد که عدم پاسخ شایسته و عملی به مطالبات بخش مهمی از مردم به ویژه جوانان و لاینحل ماندن برخی مسائل می‌تواند مولد چالش‌های اساسی اجتماعی و امنیتی باشد.

وی با انتقاد از بیکاری و مشکلات معیشتی موجود اظهار کرد: باید چاره‌ای اندیشید. نمی‌توان مردم را با آینده‌ای نامعلوم وعده داد. کارآمدی و عملگرایی باید مبنای هر تصمیم و عملی باشد و رفاه و امنیت مردم در آن مورد توجه قرار گیرد.

علی-نجفی-خوشرودی مجلس-شورای-اسلامی چالش‌های امنیتی مازندمجلس