برگزیده ها
نمایندگی مجلس؛ شغل سهل و ریال آور!

اختصاصی مازندمجلس: ده دوره و حدود ۴۰ سال از تجربه پارلمانی بعد از انقلاب می‌گذرد تجربه‌ای که از ۲۴ اسفند ۵۸ آغاز شد.

اختصاصی مازندمجلس: مسئولیت نمایندگی مجلس در دوران تثبیت انقلاب و پس‌ازآن (دوران دفاع مقدس) شاید سخت‌ترین دوران عمر چهل‌ساله پارلمان در ایران بعد از انقلاب باشد.

دورانی که با شهادت‌هایی نیز همراه بود، اما در سال‌های بعد به هر میزان که از کیفیت نمایندگان مجلس کاسته می‌شد، کرسی نمایندگی مجلس بیش از آنکه امانتی برای خدمت به خلق باشد، فرصتی برای خدمت به شخص شد، تا جایی که کرسی نمایندگی مجلس که برای برخی از نمایندگان که از مجلس اول تاکنون سخت و زیان‌آور بوده برای عده‌ای سهل و ریال آور شده است.

برخی ورود به انتخابات و کسب کرسی نمایندگی مجلس را یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت زود ده و خوب ده می‌دانند و نرخ بازگشت سرمایه نیز در آن بسیار بالاست. چراکه با هزینه مالی برخی از حامیان، نامزد انتخابات می‌شوند و با ورد به مجلس قرض خود را باسود بازمی‌گردانند و اگر هم به مجلس راه نیافتند خود را در افکار عمومی مطرح کرده و حامیان مالی او تنها ریسک این سرمایه‌گذاری را پذیرفته‌اند، سرمایه‌گذاری‌ای که اتفاقاً به خاطر عملکرد همین نمایندگان کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور است.

کاندیداتوری در انتخابات، برای کسانی که هیچ احساس مسئولیتی نسبت به منافع ملی، کیفیت زندگی شهروندان و... ندارند و با همین نگاه بعضاً کرسی نمایندگی مجلس را تصاحب می‌نمایند به یک تجارت بدل شده است.

شاید برخی از این افراد، اگر نتوانند به پشتوانه آرایی که از مردم به انحای مختلف می‌گیرند در ایجاد یک اشتغال ساده برای خود نیز درمانده باشند.

افرادی که حتی شاید نتوانند یک کسب‌وکار کوچک را مدیریت نمایند به‌صرف رفتارهای عوام پسندانه و با تزریق پول‌های بادآورده ناگهان در بالاترین سطح قانون‌گذاری در کشور قرار می‌گیرند.

بی‌شک این نوع ایجاد کسب‌وکار و رسیدن به قدرت جزو مشاغل بسیار سهل و ریال آور خواهد بود.

از مجلسی که برآمده از کسانی است که نمایندگی مجلس را طعمه‌ای چرب و نرم می‌بینند برای رسیدن به مقاصد شخصی و سو استفاده از جایگاه نمایندگی نمی‌توان توقع داشت که ریل‌گذار توسعه کشور باشد.

در نقطه مقابل، جمهوری اسلامی در گام دوم حرکت انقلابی خود نیازمند مدیران سلیم‌النفس، کارآمد، سالم، باانگیزه و روحیه‌ی جهادی هست که در مجاهدت مدیریتی خود اهل محاسبه و برآورد ضرر و زیان ظاهری نبوده و هرچه دارند در طبق اخلاص بگذارند، شاید به‌ظاهر این نحوه‌ی کار برای این قشر از نمایندگان سخت و زیان آورد باشد اما بی‌شک برای توسعه و پیشرفت کشور بسیار مفید و مؤثر خواهد بود همچنان که صدها هزار نفر در کوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و هرگز به اینکه درازای آنچه چیزی به دست می‌آورد فکر هم نکردند.

گام-دوم-انقلاب مجلس-یازدهم دفاع مقدس مازند مجلس