برگزیده ها
آقای استاندار؛ کاش همان نگاه موسمی داشتید!

اختصاصی مازندمجلس: استاندار مازندران روز شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸ در حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از سند ارتقای وضعیت بانوان رونمایی کرد. احمد حسین زادگان در این جلسه از اینکه درگذشته نگاه موسمی و مقطعی به زنان استان می‌شده انتقاد کرد.

اختصاصی مازندمجلس:حسین زادگان در حضور معاون رئیس‌جمهور، از گذشته‌ای انتقاد کرد که وقتی با اکنون استانمان مقایسه می‌کنیم نه‌تنها ارجحیتی نسبت به بانوان ملاحظه نمی‌شود بلکه علیرغم شعارهای محوری رئیس دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی زنان، همه‌ی آن شعارها در نگاه مدیران ارشد مازندران از حد همان حرف فراتر نرفته است.

مصداق سخن را می‌شود در عدم انتصاب بانوان توانمند استان به‌عنوان مدیران کار بلدی مشاهده کرد که از توان مدیریت شاخصی برخوردار هستند تا در رأس ادارات و سازمان‌های دولتی قرار بگیرند اما این حرکت مهم و مؤثر از سوی استاندار و دیگر مدیران ارشد دولت در استان رقم نخورد.

این در حالی است که در حیطه‌های دانشگاهی، کارآفرینی، مدیریت اقتصادی مسئولیت اجتماعی، مشارکت سیاسی و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، بانوان مازندرانی خوش درخشیده‌اند و کفایت و لیاقت خود را مقتدرانه اثبات نموده‌اند.

جالب اینکه آقای استاندار و مدیران تحت امرش بارها و بارها در ستایش زنان استان سخنرانی‌ها نموده و پیام‌ها صادر نمودند؛ اما این تحسین‌های موسمی و مقطعی نیز به‌جز کارکرد تبلیغاتی هیچ‌گونه تأثیری در مقوله‌ی افزایش سهم مشارکت زنان در چرخه‌ی مدیریت توسعه‌ی استان نداشته است.

این‌گونه است که بعد از سفر معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور به مازندران، یکی از فعالان نام‌آشنای حوزه‌ی سیاسی و اجتماعی استان از عدم حضور زنان شاخص در جلسه با معصومه ابتکار لب به گلایه می‌گشاید و از تصویب سند ارتقای وضعیت بانوان در جمعی کاملاً مردانه شکایت می‌کند.

با این اوصاف به این باور می‌رسیم کاش احمد حسین زادگان به‌عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، همانند مدیران دولت گذشته، حداقل نگاه مقطعی و موسمی به زنان استان داشته باشد!

استاندار-مازندران معاون-رئیس‌جمهور ارتقای-وضعیت-بانوان مازندمجلس