برگزیده ها
مجلس دهم ضعیف ترین مجلس پس از انقلاب است

اختصاصی مازندمجلس: یک فعال سیاسی در غرب مازندران گفت: به‌طورکلی مجلس شورای اسلامی مسیر خود را عوض کرده، مردم به احزاب و مسئولان اعتماد می‌کنند و نمی‌توان گفت این تغییر رفتار مجلس به خاطر انتخاب غلط مردم است، در این شرایط افرادی که به آن‌ها اعتماد شده باید کار خود را درست انجام دهند.

اختصاصی مازندمجلس: اسلام دستگذار در گفت وگو با مازندمجلس اظهار داشت: مجلس در برخی امور کارهای ضدونقیضی انجام داده است. اولین مورد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است. این قانون اجرایی شد اما امروز در سطح استان مشاهده می‌کنیم مدیران و فرماندارانی در رأس کار قرار دارند که بازنشسته هستند. بحث دوم نیز قانون استانی شدن انتخابات است. مجلس اگر توانایی این کار را نداشت چرا ماه‌ها بر این مسئله مانور داد؟ و اگر هم توانایی انجام چنین کاری وجود داشت چرا پس از عدم تصویب، کار کارشناسی و اصرار مجدد صورت نگرفت؟ نمایندگان اگر مطالعه ندارند چرا وقت مجلس را می‌گیرند؟ اگر مطالعه دارند چرا در انجام امور قاطع عمل نمی‌کنند؟

وی افزود: بنده با زدوبند سیاسی مخالف نیستم، مخالفت من با افرادی است که خودشان به قانون تصویب‌شده احترام نمی‌گذارند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در مازندران، نمایندگان و فرمانداران در یک تیم قرار دارند. همسویی اتفاق مبارک و درستی است چراکه برای انجام هرچه بهتر امور نیاز به همکاری داریم اما ذوب شدن افراد در یکدیگر قابل‌قبول نیست. نماینده مجلس و فرماندار ارتباط بسیار دوستانه و نزدیک دارند، در این شرایط در صورت تخلف احتمالی فرماندار، آیا نماینده مجلس با او برخورد خواهد کرد؟

 نهایتاً 20 نفر از نمایندگان مجلس دهم موفق شوند به مجلس یازدهم راه یابند

دستگذار تصریح کرد: نمایندگان مجلس ما سطح خود را با یک فرماندار مقایسه می‌کنند و سرمنشأ ضعف‌هایی هم که امروز در جامعه می‌بینیم از مجلس است. چون مجلس از حالت نظارت خارج‌شده است.

وی افزود: 290 نماینده مجلس داریم و در هر جلسه علنی مجلس تعداد حضار نهایتاً به 200 نفر می‌رسد. بقیه نمایندگان کجا هستند؟ چه می‌کنند و اصلاً برای چه به مجلس آمدند؟ مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس پس از انقلاب است. شک نکنید نهایتاً 20 نفر از این نمایندگان موفق شوند به مجلس یازدهم راه یابند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نمادی از اجماع میان نمایندگان مجلس استان مازندران دیده نمی‌شود. دو کارخانه زباله‌سوز داریم که سال‌هاست بلاتکلیف مانده است. وضعیت جاده‌های روستایی نامطلوب است. نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند که چرا محصولات کشاورزی مازندران در چنین وضعیتی قرار دارد و باغداران و کشاورزان هرسال ضرر می‌کنند؟ در حوزه صنعت نیز چنین اتفاقی رخ‌داده است. اصلاً بودجه سالانه مازندران چقدر است؟ چرا این شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد؟

دستگذار در ادامه گفت: قیمت سیاسی نمایندگان افت کرده است. آن‌ها جایگاه خود را در سطح یک فرماندار یا یک مدیرکل می‌بینند. نمایندگان مسیر کوچکی را انتخاب کرده‌اند و از طرف دیگر دولت هم آن‌ها را کوچک می‌بیند. همین نمایندگان مازندران چند وزیر را استیضاح کرده‌اند؟ این موضوعات نشان می‌دهد که وحدت رویه و اجماع در میان نمایندگان استان مازندران وجود ندارد.

وی اظهار داشت: شفافیت شعار پیشرفت است. مردم باید بدانند که نمایندگان آن‌ها در مجلس به چه طرح‌ها و لوایحی رأی داده‌اند. شفاف‌سازی یکی از شاخصه‌های پیشرفت است. مسئولان باید در حوزه مالی و عملکرد سیاسی خود شفافیت داشته باشند. افرادی که از شفافیت می‌ترسند، در آینده نزدیک باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. به عقیده من در این حوزه باید نظارت بیشتری هم بر عملکرد نمایندگان صورت پذیرد.

 امروز هم مجلس و هم دولت پسرفت داشته‌اند

این فعال سیاسی تصریح کرد: دولت در استان مازندران به جامعه زن بها نداده است. وعده دولت در خصوص سهم 30 درصدی بانوان در عرصه مدیریت شعاری بیش نبود. به عقیده من استفاده از زنان در عرصه سیاست و مدیریت اجرایی کلان موجب می‌شود تا بخش اعظمی از مفاسد اداری و اقتصادی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم به دولت و استاندار مازندران کمک کنیم اما از عملکرد آنان راضی نیستیم. انتصاباتی که توسط آقای حسین زادگان صورت گرفته است به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست. ما برخی تخلفات را به استانداری اعلام می‌کنیم اما از ما مدرک می‌خواهند. سؤال اینجاست که حراست استانداری و مدیرکل ارزشیابی چه می‌کنند؟

دستگذار در پایان گفت: جامعه نیاز به آرامش دارد تا بتوان برخی مسائل را به‌مرور حل کرد. باید به انتخابات آینده توجه داشت. باید طوری انتخاب کرد که اگر پیشرفتی حاصل نمی‌شود حداقل پسرفت نداشته باشیم. امروز هم مجلس و هم دولت پسرفت داشته‌اند. باید جلوی پسرفت گرفته شود.

 

اسلام-دستگذار نمایندگان-مجلس شفاف‌سازی مازندمجلس