برگزیده ها
نباید مطالبات زنان در ستاد مردان گفته شود

اختصاصی مازندمجلس: یک فعال سیاسی اجتماعی گفت: هیچ‌گاه به‌صورت مجزا نمی‌توانیم از مجلس و قوه مقننه حرف بزنیم، مجلسی که به ناگهان پوست‌اندازی جدی کرد. گرچه در این پوست‌اندازی باید محتویات در عصر رسانه و تکنولوژی با سرعت بیشتری ارتقا می‌یافت اما مجموع مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شد مجلس آن‌گونه که باید رضایتمندی جامعه را جلب نکند.

اختصاصی مازندمجلس: شعبان بزرگی در گفت و گو با مازندمجلس اظهار داشت: در حین ایفای نمایندگی مجلس باید همه‌چیز شفاف باشد. چون نمایندگان از حوزه خصوصی خارج شدند و تصمیماتی که می‌گیرند، متعلق به دیگران است. یک نماینده برای دیگران تصمیم نمی‌گیرد بلکه تصمیمی می‌گیرد که متعلق به دیگران است.

این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: به‌طور مثال یک شهروند مخاطب حرفه‌ای نهاد سیاست، می‌خواهد بداند که این نماینده که حزبش به وی برای پیروزی کمک کرده است، چه تفکر و دانشی دارد.

وی یادآور شد: همان‌طور که احزاب باید توسط بخش خصوصی گردانده شوند، در انتخابات نیز باید سهم داشته باشند؛ یعنی به‌جای اینکه در پشت پرده، تولید رانت و فساد مالی و ... ایجاد شود، آن‌ها به‌عنوان کسانی که مدیریت هزینه و سود و زیان می‌کنند، بخشی از پروسه را انتخاب و آن را مدیریت کنند.

بزرگی تأکید کرد: منظور بنده از مدیریت بخش خصوصی این است که به‌طور مثال در آینده این بخش بتواند قیمت خودرو را خودش تنظیم کند نه اینکه صرفاً مطیع باشد و مسئولیت نپذیرد و ردپایش با فلان مدیر، مسئول، نماینده و ... با اهداف مخرب به چشم بخورد.

 ستاد انتخاباتی زنان باید پیش از سایر شهرها در مازندران دایر باشد

بزرگی خاطرنشان کرد: زنان مثل سربازان تازه‌نفس هستند. همان‌طور که سال‌های سال زنان مشوق مردان بوده‌اند و آن‌ها را به سمت میدان‌های نبرد و سیاست راهبری کرده‌اند در حال حاضر نیز اگر واقعاً به دنبال یک جامعه مطلوب هستیم، همان‌طوری که حقوق زنان را به رسمیت شناخته‌ایم باید مسئولیت‌ها و وظایف زنان را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: مسئولیت و وظایف زنان صرفاً پشت میدان نیست بلکه وسط میدان است، باید به‌نوعی مردان از زنان بخواهند تا آن‌ها نیز از جامعه عقب نمانند و همان‌گونه که در نهاد خانواده موفق بوده‌اند، جامعه را نیز پرورده کنند.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: انتخابات پیش رو انتخاباتی خواهد بود که فضای مجلس بار دیگر تغییر خواهد کرد و بعید نیست که در جنسیت هم زنان از انتخاباتی که در دوره پیش برگزار شد، برنده‌تر باشند چون در حال حاضر برای به دست آوردن کرسی‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در حال رقابت با خود هستند نه رقابت با مردان.

بزرگی اظهار داشت: این اولین قدم پیروزی زنان است که در انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل چندین گام به جلو حرکت نمایند، خیلی هم تفاوتی ندارد که از کدام جناح سیاسی و اندیشه به مجلس راه پیدا می‌کنند.

وی گفت: درواقع این اعتمادبه‌نفس در زنان به وجود می‌آید که از هر جناح سیاسی که باشند باید برای مطلوبیت کل جامعه تصمیم بگیرند، امیدوارم در بابل حداقل 7 یا 8 کاندیداها و در ساری نیز تا 12 کاندیداهای زن به میدان رقابت بیایند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ستاد انتخاباتی زنان باید پیش از سایر شهرها در مازندران دایر باشد و نباید مطالبات زنان در ستاد مردان گفته شود.

وی افزود: انتظار می‌رود شمایل تاریخی نیز به نفع زنان نوشته شود. زیرا در آینده اگر گفتند زن‌ها این کارکرد را داشته و این انتظارات رادارند، طیف مردان نگویند زنان باید در زمین خاکی بازی کنند. دقیقاً مانند جامعه امروز، وقتی از پست‌های مدیریتی و سمت‌های بالادستی زنان صحبت به میان آمد جمعی گفتند آن‌ها سابقه مدیریتی ندارند.

 

مطالبات-زنان -احزاب مدیریت-بخش-خصوصی مازندمجلس