برگزیده ها
80 درصد از نمایندگان فعلی مازندران رای نمی آورند 

اختصاصی مازندمجلس: فعال سیاسی اجتماعی مازندران گفت: برداشتم این است همه ما باید به زمانی که انتخابات سالم داشته‌ایم، برگردیم به‌طور حتم وقتی انتخابات سالمی داشته باشیم خروجی آن نیز سالم خواهد بود.

اختصاصی مازندمجلس: محمدحسن محمدی کیادهی اظهار داشت: انتخابات این دوره را با همکاری اصحاب رسانه، نخبگان و افرادی که دست‌اندرکار این موضوع هستند، به سمت و سویی ببریم که دیگر شاهد این نباشیم برای جمع‌آوری آرا متوسل به تطمیع مردم شویم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری مواقع 80 درصد اقدامات و فعالیت‌های نمایندگان خارج از وظایف نمایندگی بوده است، افزود: نمایندگان باید آنچه قانون برایشان وظیفه تعیین کرد به مردم گزارش دهند نه بر مبنای فعالیت خود.

عضو اسبق شورای شهر ساری با ذکر این نکته که قانون‌گذاری و نظارت از وظایف اصلی نمایندگان است، خاطرنشان کرد: وقتی در قانون به‌صراحت به وظایف نمایندگان پرداخته‌شده، یک نماینده دیگر نمی‌تواند فرصت زیادی برای دخالت در عزل و نصب‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم دیگر لیست و جناح در شور انتخابات تأثیرگذار نیستند، چراکه مردم با اعتماد به آن نیز ضربه خوردند و تجربه خوبی ندارند.

 شکست 80 درصد از نمایندگان فعلی مازندران در انتخابات مجلس یازدهم

محمدی کیادهی بابیان این مطلب که 80 درصد از نمایندگان فعلی مازندران در انتخابات مجلس یازدهم رأی نخواهند آورد، تصریح کرد: مجموع عملکرد دو نماینده‌ی فعلی ساری در مجلس را مثبت ارزیابی نمی‌کنم و فقط افرادی که از این دو نماینده پست گرفته‌اند وفادارانشان هستند، وقتی شاهد هستم که در اطراف نماینده‌های ما تنها عده‌ای خاص حضور دارند و آن عده نیز افراد مسئله‌دار در جامعه هستند، من نمره‌ی منفی به آن‌ها می‌دهم.

وی افزود: نمایندگان مازندران حتی نمی‌توانند مگس را از باغات مازندران دور کنند، آن‌وقت چطور می‌توان انتظار از بین بردن فسادهای بزرگ را از آن‌ها داشت؟

 این فعال سیاسی اجتماعی اظهار داشت: وقتی طرح انتقال آب دریای خزر در مجلس تصویب شد، در همان زمان باید نمایندگان قبل از تصویب سینه‌چاک می‌زدند و جلوی کار را می‌گرفتند.

محمدی کیادهی خاطرنشان کرد: استقبال زنان از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی زیاد است اما تاکنون نماینده زن مازندرانی در این حوزه نداشته‌ایم، این دو دلیل عمده دارد. یا اینکه زنان نتوانسته‌اند خودشان را به‌خوبی به مردم معرفی کنند و یا اینکه این پذیرش هنوز از سوی مردم برای این قشر فراهم نشده است.

وی افزود: آنچه مهم است زمینه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه بوده است؛ بنابراین برای حضور زنان مازندرانی در مجلس باید این تابو شکسته شود و افرادی وارد عرصه شوند که با توجه به فعالیت و عملکردشان زنان دیگر را برای ورود به میدان تشویق کنند.

 اصل موضوع دخالت شهردار ساری در انتخابات آینده کاملاً منتفی است

کیادهی تصریح کرد: اینکه درگذشته شهردار وقت ساری در انتخابات دخالت و اعلام موضع کرد، شرایط خاصی حاکم بود. بدین گونه که اقبال عمومی زیاد بود و شهردار نیز خودش گرایش سیاسی داشت که با آمدن آقای رجبی این دو مورد منتفی شد، آقای رجبی به‌عنوان عضو جدید باید فعالیت و برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهد اما بعید است تا اسفندماه اقبال عمومی او هم‌تراز با آقای عبوری شود.

وی افزود: آقای رجبی مانند آقای عبوری به موضوعات سیاسی نگاه داوطلبانه دارد اما اصل موضوع دخالت شهردار در انتخابات آینده کاملاً منتفی است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ساری فردی خریدوفروش آرا را باب کرد بطوریکه می‌توان گفت استارت خریدوفروش رأی در استان مازندران در شهر ساری زده شد. متأسفانه فرد مذکور نتیجه گرفت و انتخاب شد، در دوره چهارم و پنجم همین شیوه برای کاندیدای دیگر تکرار شد. چون تمامی‌شان توانستند با این روش به موفقیت برسند و رأی بگیرند.

وی افزود: در دوره چهارم و پنجم هزینه‌های دیگر به خریدوفروش رأی اضافه شد که این نتایج باعث شد که در کل شورای شهر کشور مرتب دستگیری، احضار در دادگستری و داریم. تمامی این‌ها محصول اقدامات نابِ هنجار و خلاف قانون هستند.

وقتی هر رأی 50 تا 100 هزار تومان خریدوفروش می‌شود این دیگر یک جرم آشکار است ونمی توان تفسیری برای آن داشت، اینکه می‌گویند این روند به شیوه تبلیغاتی ست، برای فرار از قانون است.

 

 

انتخابات-سالم رای-پاک خریدوفروش-آرا مازندمجلس