برگزیده ها
درمانگاه خیریه همت عالی در ساری تأسیس می‌شود/ ۴ میلیارد تومان خدمات پزشکی رایگان در ۴ سال

اختصاصی مازندمجلس: دومین همایش نکوداشت یاوران خیریه همت عالی بعدازظهر پنج‌شنبه هفتم آذر در سالن هلال‌احمر ساری با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از اعضا و دریافت‌کنندگان خدمات خیریه همت عالی مازندران با سخنرانی دکتر عالیه زمانی برگزار شد.

اختصاصی مازندمجلس: دومین همایش نکوداشت یاوران خیریه همت عالی بعدازظهر پنج‌شنبه هفتم آذر در سالن هلال‌احمر ساری با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از اعضا و دریافت‌کنندگان خدمات خیریه همت عالی مازندران با سخنرانی دکتر عالیه زمانی برگزار شد. فعالیت این سازمان مردم‌نهاد از سال ۹۵ آغاز شد که اعضای اصلی آن بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشند.

خیریه همت عالی در نظر دارد با تأسیس یک درمانگاه خیریه در شهرستان ساری خدمات رایگان پزشکی خود را گسترش دهد. خیریه همت عالی در دو سال پیاپی به‌عنوان خیریه برتر استان و در سال ۹۸ در همایش کشوری تشکل‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه، به‌عنوان یکی از خیریه‌های برتر کشور انتخاب شد و موردتقدیر قرار گرفت.

شایان‌ذکر است در این مراسم احکام ۳۰۰ تن از یاوران همت عالی به‌عنوان سفیر عالی این خیریه توسط دکتر عالیه زمانی صادر شد و تعدادی از این افراد به نمایندگی احکام خود را در این مراسم دریافت نمودند.

خیریه همت عالی که توسط جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف شکل‌گرفته است تاکنون با برگزاری بیش از ۱۶۰ برنامه ویزیت و ارائه خدمات پزشکی و اهدا دارو رایگان، تاکنون توانسته است بیش از ۴۰ هزار ویزیت رایگان انجام دهد.

لازم به ذکر است؛ ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده خیریه همت عالی از ویزیت رایگان، خدمات دندانپزشکی، دارو، قلب و عروق، انکولوژی خون، غدد، انکولوژی زنان و زایمان، بیهوشی و مراقب‌های ویژه، کودکان، درد، ارتوپدی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، چشم، اعصاب و روان، تغذیه، روانشناسی، زنان و زایمان و ... بیش از ۴۰ میلیارد ریال است.


گزارشی از دومین آیین نکوداشت یاوران خیریه همت عالی در ادامه می‌آید:

دکتر عالیه زمانی:

سلامتی حق است نه خدمت

دکتر عالیه زمانی در آغاز صحبت‌هایش با اشاره به شروع پنجمین سال فعالیت خیریه همت عالی عنوان کرد: در این مسیر فرازوفرودهای بسیاری را پشت سر گذاشتیم. همت عالی یعنی چشم به قله دوختن؛ یعنی تلاش برای رسیدن همشهریان و هم‌وطنان به بهترین‌ها. امروز با گفتمان مهربانی و نوع‌دوستی برای تسکین درد‌های نیازمندان و دردمندان و برای انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهروندان، با دو گام بلند وارد مرحله‌ای جدید می‌شویم.

مدیر خیریه همت عالی ادامه داد: گام اول راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی خیریه در منطقه بلوار کشاورز است. گام دوم در این عرصه معرفی سفیران همت عالی در مناطق مختلف استان به‌عنوان نمایندگان این خیریه است. هدف از این کار کیفیت بیشتر و استمرار در حوزه آموزش بر مبنای سلامت‌محوری و پیگیری امور درمانی نیازمندان و مراقبت از بیماران و دردمندان است.

این فعال اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: متأسفانه اخیراً شاهدیم که فعالیت‌های خیریه‌ی همت عالی مورد قضاوت‌های غیرمسئولانه و بدونِ پشتوانه قرار می‌گیرد. برخی تلاش می‌کنند گام‌های بلند و ارزشمند خیریه همت عالی را با فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی گره بزنند. من اینجا اعلام می‌کنم؛ خیریه همت عالی با مسئولیت و مشارکت اجتماعی گره‌خورده است. همت عالی آمده است تا حقی را ادا کند. ما معتقدیم سلامتی حق است نه خدمت. سلامتی کالایی نیست که بفروشیم یا بخریم. همت عالی حقی است که به علت سیاست‌گذاری نادرست و سیاست‌بازی عده‌ای، از مردم، نخبگان و جامعه علمی دریغ شد. همت عالی عرصه‌ای برای عمل کردن دانشگاهیان به مسئولیت اجتماعی است. چرا تلاش می‌کنید که این ارزش‌ها را سبک بشمارید؟


دکتر مسعود عمادیان:

همت عالی قداست حوزه پزشکی را به نمایش گذاشته است

در بخش‌های دیگری از این مراسم دکتر مسعود عمادیان، متخصص جراحی و پیشکسوت حوزه پزشکی پشت تریبون حاضر شد و به تمجید از عملکرد خیریه همت عالی پرداخت.

دکتر عمادیان عنوان کرد: کسی که می‌تواند درد‌های فردی را به شادی تبدیل کند، دارای زندگی آرامی خواهد بود. قداست فضای حوزه پزشکی را در خیریه همت عالی مشاهده می‌کنیم. هیچ‌کس این دوستان را مجبور نکرده است؛ اما آن‌ها داوطلبانه به انجام این امور می‌پردازند.

این پزشک باتجربه افزود: آن چیزی که پزشکان باتجربه و قدیمی ازلحاظ ارتباط مؤثر و مسئولانه با بیماران و قشر دردمند جامعه مدنظر داشت؛ امروز توسط خیریه همت عالی در حال رخ دادن است.

این متخصص جراحی خطاب دکتر عالیه زمانی گفت: حسادت‌ها همیشه وجود داشته و دارد. برخی تنها به منافع خود فکر می‌کنند. بنده بیش از نیم‌قرن در حال فعالیت هستم و شاهدم که شما و دوستانتان چه فعالیت‌های زیبایی را انجام می‌دهید.

در پایان علی مجد دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگی از دانشجویان این دانشگاه با قرائت بیانیه ای حمایت خود را از فعالیت های خیریه همت عالی و دکتر عالیه زمانی اعلام کرد.

 

مازندران ساری خیریه همت عالی عالیه زمانی سلامتی