برگزیده ها
 بروجردی: همه تصمیم‌گیری‌های نظام از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند/ ارکان تصمیم گیر هماهنگ نیستند

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که در تصمیم‌گیری‌های نظام همه چیز از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند اما باید نوعی هماهنگی بین ارکان تصمیم‌گیر وجود داشته باشد.

مازندمجلس: علاءالدین بروجردی با اشاره به مناسبت دهم آذر روز مجلس اظهار کرد: طبیعتا انتظار مسئولان و مردم از مجلس انجام کارهای بزرگ در جهت حل مشکلات فعلی جامعه است که مشکلات اقتصادی در رأس آن‌ها است. ولی در ساختار نظام، مجلس یک حلقه از یک زنجیره است.

وی افزود: در واقع نسبت به مسائل مهم و اساسی کشور مجموعه تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود. مثلا در تصمیم اخیری که مجلس هم مطلع نبود و سران محترم سه قوه تصمیم‌گیری کردند و تبعات اجتماعی هم داشت از یک ساختار قانونمند استفاده شد،‌ تصمیم اتخاذ شد و مجلس هم مطلع نبود. بنابراین در تصمیم‌گیری‌های نظام همه چیز از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند.

بروجردی یادآور شد:‌ علی‌الاصول باید نوعی هماهنگی بین ارکان تصمیم‌گیر نظام وجود داشته باشد و از ظرفیت نمایندگان هم استفاده شود. وقتی چنین هماهنگی نباشد این گسل باعث ایجاد بحران‌هایی می‌شود که شاهد بودیم. به عنوان مثال بهتر بود نمایندگان در مسئله اخیر در جریان قرار می‌گرفتند. از کارهای خوب دولت قبل این بود که در مورد مشابه چند ماه صرف وقت شد، فرمانداران و معتمدین توجیه شدند و نمایندگان مجلس هم درگیر شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعدد مراکز تصمیم‌گیر در کشور نیز گفت: این ساختاری است که در نظام وجود دارد و در همه کشورها هم هست اما به هر حال باید نوعی هماهنگی وجود داشته باشد.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقد به فرمایش جاودانه حضرت امام (ره) هستیم که گفتند مجلس در رأس امور است و معتقدیم به میزانی که این جایگاه تنزل یابد باید در جهت رفع آن کوشید و آن را در جایگاه خود قرار داد.

فراکسیون-مستقلین مجلس-شورای-اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارکان تصمیم گیر مازندمجلس