برگزیده ها
استیضاح وزیر کشور بیش از ۳۴ امضای مصمم دارد / شاه‌کلید اتفاقات اخیر، وزیر کشور است

ابوالفضل موسوی با تاکید بر اینکه شاه‌کلید مباحث اخیر وزیر کشور است، گفت: تنها کسی که مجلس می‌تواند درباره این اتفاقات از او سوال کند وزیر کشور است. به همین دلیل امضاکنندگان هم‌قسم شده‌اند تا آخر بر سر استیضاح بمانند که در این باره شفاف‌سازی شود.

مازندمجلس: ابوالفضل موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس درباره کلید خوردن استیضاح برخی وزرا بعد از گران شدن قیمت بنزین گفت: به دلیل اتفاقات اخیر، استیضاح چند وزیر در مجلس کلید خورده است و استیضاح‌کنندگان هم‌قسم شده‌اند تا آخر پای این استیضاح‌ها بمانند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار کرد: شاه‌کلید همه این بحث‌ها وزیر کشور است، چراکه هم مسئول حفظ امنیت کشور است، هم در ستاد اقتصاد مقاومتی مسئولیت دارد و هم سخنگوی جلسات سران سه قوه بوده. رحمانی فضلی همچنین در کمیته‌هایی که برای نحوه اعلام خبر افزایش قیمت بنزین تشکیل شده بود، مسئولیت دارد.

آقای رحمانی فضلی مسئول امنیت کشور است

موسوی توضیح داد: همه بحث نمایندگان این است که بدانند چه اتفاقی افتاده. آقای رحمانی فضلی مسئول امنیت کشور است و سوال اینجاست که چرا این‌گونه عمل کرده که این همه تلفات جانی و مالی و زخمی، و خرابی به بار آید؟!

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم ادامه داد: تنها کسی که مجلس می‌تواند مورد سوال و استیضاح قرار دهد تا حقایق روشن شود وزیر کشور است. به همین دلیل امضاکنندگان هم‌پیمان شده‌اند امضای خود را پس نگیرند تا وزیر کشور به مجلس بیاید و در این باره شفاف‌سازی کند.

موسوی گفت: رئیس مجلس که جوابگوی ما نبود و توضیحاتش کلی‌گویی است. رئیس قوه مجریه هم که می‌گوید قصد داریم پول حاصل از این افزایش را بین مردم توزیع کنیم، در حالی که مشکل و سوال اصلی ما امنیتی است که مختل شده نه چگونگی مصرف پول. رئیس قوه قضاییه نیز تنها در اطلاعیه‌ای از دادستان خواستند به موضوع ورود کند و هیچ توضیحی به مردم ندادند.

وقتی رهبری پیام دادند و از این تصمیم حمایت کردند آن طرح‌ها را پس گرفتیم

نماینده مردم یزد ادامه داد: این در حالی است که مصوبه اجراشده تصمیم سران سه قوه بوده است و همه آنها در این ماجرا مسئولیت دارند و باید دلایل خود را برای مردم تشریح کنند.

او اضافه کرد: نهاد مجلس مخالف این اتفاق بود و بیش از 200 نفر از نمایندگان طرح‌های 2 فوریتی و سه فوریتی امضا کردند تا جلوی این افزایش را بگیرند، ولی چون رهبری پیام دادند و از این تصمیم حمایت کردند آن طرح‌ها را پس گرفتیم.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآوری کرد: به همین دلیل تنها راه ما استیضاح و سوال از وزیر کشور است که چرا جلوی ناامن شدن کشور را با تدابیر از پیش تعیین‌شده نگرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: قطعاً در این چند روز هم از طرف استانداران به نمایندگان حوزه‌های انتخابیه فشار می‌آورند که امضایشان را پس بگیرند، هم از طریق کمیسیون شوراها اصرار می‌شود و هم از طرف دکتر لاریجانی سفارش می‌شود که نمایندگان دست از استیضاح بردارند و همان روالی که طی استیضاح‌های قبلی وزیر کشور طی می‌شد در پیش گرفته شود.

نماینده مردم یزد در مجلس، با پیش‌بینی اینکه این بار با دفعات قبل فرق دارد و نمایندگان پای عهد خود می‌ایستند تا جلسه استیضاح وزیر کشور با بیش از 34 امضا برگزار شود، گفت: این 34 نفر مصمم هستند که این جلسه برگزار شود. همه نمایندگان با استانداران‌شان تعارف و رودربایستی دارند و قطعاً به آنها توصیه می‌شود که امضایشان را پس بگیرند ولی آنها تاکید دارند این جلسه برگزار شود و توضیحات وزیر کشور را بشنوند.

او اضافه کرد: نمایندگان بیشتری در صحن حضور دارند که با استیضاح وزیر کشور موافق‌اند منتها فقط به دلیل همان رودربایستی و تعارفاتی که دارند استیضاح را امضا نکرده‌اند و در روز رأی به استیضاح این تعداد نماینده مشخص می‌شوند.

موسوی همچنین به استیضاح وزیر نفت نیز پرداخت: استیضاح آقای زنگنه حدود 80 امضا دارد که بسیار جدی است و قطعاً نمی‌توانند 70 تا 80 امضا را پس بگیرند. پس جلسه استیضاح وزیر نفت هم برگزار می‌شود. البته استیضاح شدن یا نشدن وزرا به پاسخ‌هایشان در صحن بستگی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس 2 استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت را در راستای اتفاقات و آشفتگی‌های اخیر کشور به دنبال افزایش قیمت بنزین دانست و گفت: جنس استیضاح وزیر آموزش و پرورش با جنس این 2 استیضاح متفاوت است و دلایلی دیگر دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم یزد در پایان گفت: هدف ما از استیضاح وزرای کشور و نفت از کار انداختن دولت نیست. دلایل همکارانم از استیضاح وزیر کشور را که شنیدم حرف مردم را می‌زنند، بنابراین شاه‌کلید بحث‌های اخیر وزیر کشور است و باید به مجلس توضیح بدهد.

استیضاح-وزیر-کشور اصلاح‌طلب مجلس-یازدهم مازندمجلس