برگزیده ها
آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات در دست بررسی

نایب رئیس کمیسیون شوراها در توضیح آخرین وضعیت اصلاحیه قانون انتخابات گفت: ایرادات شورای نگهبان به اصلاحیه قانون در کمیسیون شوراها بررسی و هم اکنون طرح در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

مازندمجلس: سیدحمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت اصلاحیه قانون انتخابات گفت: اگرچه در طرح اصلاح قانون انتخابات به تمامی انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس و شورای های اسلامی شهر و روستا پرداخته شده بود، به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس، این طرح با محوریت اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار گرفت.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات بعد از تصویب در کمیسیون شوراها و صحن مجلس به شورای نگهبان ارسال شد افزود: شورای نگهبان بعد از بررسی طرح، 21 ایراد را متوجه مصوبه مجلس در اصلاح قانون انتخابات دانست.

وی با بیان اینکه همزمان با ارجاع ایرادات شورای نگهبان لایحه دولت نیز برای اصلاح قانون انتخابات به مجلس رسید ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون شوراها همزمان با رفع ایرادات شورای نگهبان طرح مجلس را با لایحه دولت ادغام کرد؛ بعد از ادغام طرح به کارگروه مربوطه ارسال و در نهایت در صحن کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه مصوبه کمیسیون در اصلاح قانون انتخابات پس از رفع ایردات و ادغام در لایحه  دولت هم اکنون به صحن مجلس ارسال شده است، افزود: با توجه به اینکه طرح به صورت عادی در دستور کار است باید منتظر ماند تا در نوبت رسیدگی قرار گرفته و در نهایت برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.

گفتنی است: طی روزهای اخیر دبیر شورای نگهبان با انتقاد از عملکرد مجلس در کنار گذاشتن اصلاحیه قانون انتخابات از دستورکار مجلس گفته بود: "از مجلس گلایه دارم که چرا اهتمام ویژه‌ای برای تصویب و به سرانجام رساندن این طرح ندارد در حالی که در صورت تصویب این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات و نواقص فعلی قانون انتخابات حل می‌شود."

قانون-انتخابات شورای-نگهبان مازندمجلس