برگزیده ها
انتخاب سه نماینده جدید برای مجلس خبرگان در پایتخت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: سه نفر از نمایندگان این استان در مجلس خبرگان فوت کرده‌اند، از همین رو تهرانی‌ها سه نماینده جدید برای این مجلس انتخاب می‌کنند.

مازندمجلس: شکرالله حسن بیگی افزود: برنامه زمانبندی انتخابات مجلس خبرنگاران با انتخابات مجلس شورای اسلامی متقاوت است.

وی یادآورشد: به همین جهت، ثبت نام از داوطلبان از نخستین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان استان تهران از ۱۵ آذر به مدت یک هفته آغاز می شود.

حسن بیگی اظهارداشت: در استان تهران به سبب فوت سه نفر از ۱۶ نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی، انتخابات میاندوره ای همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال برگزار می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: داوطلبان برای ثبت نام در این انتخابات می توانند به فرمانداری تهران یا وزارت کشور مراجعه کنند.

وی به اسامی نمایندگان متوفی استان تهران در مجلس خبرگان اشاره و خاطرنشان کرد: حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی و آیت الله محمدعلی شاه آبادی سه نماینده ای هستند که طی سال های گذشته فوت کرده اند.

به گفته حسن بیگی داوطلبان می توانند شخصا یا با معرفی رسمی نماینده خود نسبت به ثبت نام در این انتخابات از ساعت هشت تا ۱۸ زمان قانونی تعیین شده اقدام کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

همزمان با این دوره از انتخابات، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان نیز برگزار خواهد شد و استان تهران نیز در این زمینه سه نماینده انتخاب خواهد کرد.

داوطلبان برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران واقع در خیابان مطهری خیابان علی اکبری روبروی کوچه تیرداد مراجعه کنند.

همچنین داوطلبان برای ثبت نام انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان به ساختمان اصلی فرمانداری تهران مراجعه کنند.

استان تهران در مجلس خبرگان صاحب ۱۶ کرسی است.

مجلس-خبرگان انتخابات-میاندوره-ای-مجلس-خبرگان مازندمجلس