برگزیده ها
وزیر کشور: افزایش 6 درصدی ثبت نام کاندیداهای مجلس نسبت به دوره قبل

وزیر کشور در خصوص روند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس گفت: ثبت نام‌ها در دو روز نخست امسال، نسبت به دور قبل همین انتخابات، حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش داشت.

مازندمجلس: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که سه‌شنبه شب در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این نشست به ارائه گزارش‌ها و جمع بندی عملکرد همکاران رسانه‌ای در کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در خصوص موضوع طرح مدیریت سوخت اختصاص یافت. این کارگروه با مسئولیت صدا و سیما تشکیل شده بود تا نسبت به اطلاع‌رسانی، آگاهی‌رسانی و تبلیغات در این زمینه اقدام کند.

وزیر کشور با مرور دیگر باره روند منجر به طرح مدیریت سوخت، تصریح کرد: مقرر بود در دی ماه سال ۹۶ طرح مدیریت مصرف سوخت که در سه سال قبل از آن قرار بود اجرایی شود و نشده بود، اجرا شود، لکن باز هم به دلایلی اجرای آن در آن سال نیز به تعویق افتاد؛ اما به هرحال از همان زمان، تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح، پیوست داشته و آمادگی لازم را در این زمینه داشتند.

وی افزود: در این جلسه همه دستگاه‌ها، گزارش‌های خود را به صورت مکتوب ارائه و توضیحاتی نیز مطرح کردند که بحمدلله اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و از همه تشکر می کنم.

رحمانی فضلی گفت: برخی اوقات نقل قول ها یا صحبت هایی درباره عدم پیش بینی اقناع‌سازی مطرح می شود، در حالی که چنین نیست؛ چرا که پیش بینی شده بود و همه بخش های مرتبط نیز در این موضوع زحمت کشیدند، ولی به هر حال در هر موضوعی به خصوص در مورد موضوعات مهمی از این دست، علی‌رغم مدل ها و روش های مختلف باید متناسب با برنامه‌ریزی کار کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه ستاد همچنین به موضوع تنظیم بازار اشاره شد، اظهار کرد: در این نشست تاکید شد افزایش قیمت‌ها بیش از این محقق نشود و همین میزان افزایش هم با وارد کردن کالاهای ذخیره‌ای به بازار کنترل شود تا مردم در این شرایط با افزایش‌های افسار گسیخته مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: زمانی که قیمت بنزین افزایش می یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است. وقتی بنزین ۱۵۰۰ تومان شده طبیعی است که بر برخی مسائل تاثیر می گذارد، اما این میزان تأثیر، کارشناسی شده و معلوم است، اما اگر کسانی فراتر از این بخواهند سودجویی کنند، انصافا بی توجهی به افکار عمومی و مردم است.

وزیر کشور با یادآوری ۱۶ آذر روز دانشجو این روز را نماد مبارزه با استکبار برشمرد و گفت: شهادت دانشجویان در این روز خاطره غم انگیزی است و روند دانشگاه ها باید مبنایی برای انسجام، وحدت، دشمن شناسی و آگاهی بخشی باشد و دراین مسیر همه رسانه ها و دانشجویان و دانشگاههای کشور همکاری لازم را داشته باشند تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: بنده هم امروز گزارشی از روند کلی تغییرات قیمت ارائه کردم و نقاط مثبت و قوت و نقاط آسیب و ضعف در مواجهه عملی با این موضوع بررسی شد و مقرر شد تا دستگاه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در این حوزه ضعف ها و آسیب های خود را بررسی کنند تا ان شاءالله در موارد دیگری که نیاز به چنین عزم ملی وجود دارد، با آسیب و ضعف مواجه نشویم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص روند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس گفت: ثبت نام‌ها در دو روز نخست ثبت نام امسال، نسبت به دور قبل همین انتخابات، حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش داشت.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تقاضا دارم هر کسی که واقعا خود را در تراز و متناسب با معیارهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای مردم ایران می‌داند و هم تجربه و هم توان این کار را دارد، حتما ثبت نام کند و مردم هم از تجربه و علم آنها استفاده می کنند و در تدوین قوانین درست و انجام نظارت های صحیح و قانونی بهره مند شوند.

ثبت-نام-کاندیداهای-مجلس وزیر-کشور مجلس-یازدهم مازندمجلس