برگزیده ها
ضرورت تدبیر جدی مسوولان اجرایی برای کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات دیگر می‌شود، از مسوولان اجرایی خواست برای کاهش آثار این افزایش قیمت تدبیری کنند.

مازندمجلس: معصومه آقاپور اظهار کرد: همه کالاها و خدمات در کشور مشمول هزینه حمل و نقل می‌شود و همه این حمل و نقل هم با کامیون انجام نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از کالاها با وانت جابه‌جا می‌شوند، بنابراین وقتی هزینه حمل و نقل افزایش می‌یابد، خواه ناخواه افزایش قیمت در سایر کالاها و خدمات نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: طبق آمار رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش ۴ درصدی قیمت سایر کالاها می‌شود ولی به طور غیر رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی کالاها و خدمات دیگر می‌شود. البته این میزان افزایش قیمت در رابطه با شبکه حمل و نقل عمومی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان این‌که «دولت نقش حداقلی در کنترل افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت بنزین دارد»،‌ گفت: این افزایش قیمت مثل گلوله‌ای است که از تفنگ شلیک شده و قابل برگشت نیست و متاسفانه ما ساماندهی مشخصی در این زمینه هم نداریم.

آقاپور دونرخی بودن بنزین را موجب فساد دانست و اضافه کرد: تاکید ما این بود که حتماً بنزین به صورت تک نرخی و با نرخ متعادل و متعارف عرضه شود، ما چندین بار از ابتدای انقلاب دو نرخی بودن بنزین را تجربه کردیم، چرا باید این تجربه تلخ را تکرار کنیم؟ درخواست من از مسئولین اجرایی و سه قوه این است که برای این موضوع و همچنین کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها و خدمات تدبیری کنند.

عضو-کمیسیون-اقتصادی-مجلس-شورای-اسلامی افزایش-قیمت-بنزین مازندمجلس