برگزیده ها
احتمال افزایش سهم زنان از لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان

یک عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌رو گفت: همچنان سهم زنان از لیست های انتخاباتی اصلاح‌طلبان محفوظ است و احتمالاً نیز افزایش یابد. تاکید شورای عالی سیاستگذاری داوطلبان حضور همه اقشار اعم از زنان و جوانان است.

مازندمجلس: فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح شنبه جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «بر اساس وظیفه‌ای که احساس می‌کنم و همچنین دعوتی که از زنان برای مشارکت در انتخابات پیشرو شد، حضور خواهم داشت» اظهار کرد: اگر حضور زنان در مجلس افزایش یابد بیشتر می‌توانیم طرح ها و لوایح به نفع زنان را تصویب کنیم و صدای زنان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: زنان مجلس دهم در همه عرصه های نمایندگی حضور فعالی داشتند؛ ما در مجلس از لوایح بی‌نظیری از جمله حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، حمایت از هوای پاک، حمایت از محیط بانان، تشدید مجازات اسیدپاشی و همچنین اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی حمایت کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: زنان مجلس در پروسه تصویب برنامه ششم توسعه کارهای خوبی انجام دادند و برای نخستین بار در این برنامه زنان سرپرست خانوار و همچنین عدالت جنسی مطرح شد.

ذوالقدر در ادامه درباره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: همچنان سهم زنان از لیست های انتخاباتی اصلاح‌طلبان محفوظ است و احتمالاً نیز افزایش یابد. تاکید شورای عالی سیاستگذاری داوطلبان و حضور همه اقشار اعم از زنان و جوانان است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در اصلاح طلبان هیچ قهری از انتخابات وجود ندارد و از همه اقشار درخواست می‌شود که در انتخابات حضور یابند، گفت: تجربه نشان داده که قهر با صندوق های انتخابات هیچ گاه مفید نبوده و نتیجه ای به همراه نداشته است.

ذوالقدر در پایان با بیان اینکه «حضور در انتخابات وظیفه شرعی در راه دموکراسی نیز از مجلس می‌گذرد»، اظهار کرد: ان‌شاءالله مجلس یازدهم بتواند طرح ها و لوایحی که در نوبت رسیدگی در مجلس گذشته بوده را پیگیری کنند.

افزایش-سهم-زنان مجلس-یازدهم اصلاح-طلب مازندمجلس