برگزیده ها
 نباید در مسیر اشتغال جوانان سنگ اندازی کرد

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تنها ۱۰ درصد از گردش مالی دولت متعلق به شرکت های دانش بنیان است، گفت: نباید در مسیر اشتغال جوانان سنگ اندازی شود.

مازندمجلس: اسفندیار اختیاری کسنویه یزد در نشست علنی امروز (سه شنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه مالکیت معنوی گفت: بیش از دو دهه است که راجع به شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنیم و آنها را در پارک های تحقیقاتی و علم و فناوری مستقر کردیم.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده 47 برنامه چهارم توسعه شرکت های دانش بنیان شکل گرفته و توسعه یافتند که در سال 82 این ماده را در قانون 13 ماده ای حمایت از شرکت های دانش بنیان، دائمی کردیم. اما متاسفانه به اجرای آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: تنها 10 درصد از گردش مالی دولت متعلق به شرکت های دانش بنیان است و به خریدهای داخلی توجه نشده است. می طلبد دستگاه ها برای حمایت از این شرکت ها 30 درصد بودجه خود را دراختیارشان قرار دهند و اگر دولت نمی تواند برای نخبگان و فارغ التحصیلان اشتغالزایی کند، اجازه دهد خودشان برای اشتغال فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر اشتغال جوانان تصریح کرد: بزرگترین حمایت از شرکت های دانش بنیان خرید کالاهای آنهاست، البته در حمایت از شرکت های دانش بنیان در ابتدای مسیر هم نیستیم و باید حمایت ها در رابطه با بیمه، معافیت های مالیاتی و گمرک افزایش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مالکیت فکری و معنوی و صنعتی را باید نهادینه کرد، گفت: قانون این موضوع چندین سال در مجلس در حال بررسی است و بارها با دولت برای رفع مشکلات رایزنی کردیم؛ شرکت های دانش بنیان به جز دانش چیز دیگری ندارند، بنابراین باید از دانش و تصویب قوانین تسهیل کننده حمایت کرد.

اشتغال-جوانان مجلس-یازدهم مازندمجلس