برگزیده ها
انتقاد پارسایی از نمایندگان حامی خودروسازان

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تهمت، تهدید و تطمیع را از روش‌های مافیای خودرو عنوان کرد و با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان در حمایت از کارگران خودروسازی گفت:‌ همان کارگران خودروسازی نمی‌توانند یک پراید بخرند.

مازندمجلس: بهرام پارسایی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری یادآور شد: حضرت علی (ع) در روایتی می‌گوید ببینید چه چیزی گفته می‌شود نه اینکه چه کسی آن را می‌گوید. دوستانی که در جریان طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفتی با ما دارند به جای توضیح، افترا و تهمت می‌زنند، البته تهمت، تهدید و تطمیع کار مافیای خودرو است ولی این کار در شأن مجلس نیست.

وی افزود: آیا خبر دارید که پراید شش میلیونی ۶۰ میلیون تومان شده است؟ آیا می دانید خودرویی که هشت میلیارد جمعیت جهان می‌توانند آن را با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و به صورت قسطی بخرند در ایران ۵۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و مردم به یوغ گرفته شده‌اند؟ همان کارگری که از او دم می‌زنید نمی‌تواند یک پراید بخرد و حقوق کارگران ما حتی یک دهم حقوق کارگران خودروسازی دنیا هم نمی‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به آمار سالانه ۱۶ هزار کشته در تصادفات و ۱۱ هزار کشته بر اثر آلودگی هوا اظهار کرد:‌ به جای نمایش و شلوغ‌بازی مستند صحبت کنید، پناه گرفتن پشت نظام و تهمت زدن در خانه ملت روا نیست. این انتظار وجود دارد که مجلس متقن صحبت کند.

پارسایی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه پیش فروش خودرو یادآور شد: چند صد هزار شهروند یک سال پیش بابت خودروی بی‌کیفیت پول داده‌اند و هنوز سرگردان هستند. آیا می‌دانید زیان انباشته خودروسازان ما سه برابر سرمایه آن‌ها است و آن‌ها عملا ورشکسته هستند؟ چرا از قانون حمایت نمی‌کنید؟

نمایندگان-حامی-خودروسازان مافیای-خودرو مازندمجلس