برگزیده ها
 نپیوستن به FATF سنگی دیگر بر سر راه روابط تجاری بین‌المللی است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید اجازه داد که نپیوستن به FATF سنگی دیگر بر سر راه روابط تجاری شده و وضعیت اقتصادی کشور در تنگنای بیشتری قرار گیرد.

مازندمجلس:علی ابراهیمی در توضیح تبعات قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ آخر بهمن آخرین مهلت برای پذیرش یا نپذیرفتن این لوایح است، اگر این لوایح مورد تایید نهایی قرار نگیرد در روابط تجاری و داد و ستدهای بین‌المللی با مشکل روبرو خواهیم شد و اگر در لیست سیاه FATF قرار بگیریم قطعا از بعد اقتصادی با محدودیت‌هایی مواجه می شویم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به نظرات موافقان و مخالفان پیوستن به FATF بیان کرد:‌ موافقان بر این عقیده هستند که در شرایط تحریمی امروز کشور نباید اجازه دهیم که نپذیرفتن FATF سنگی دیگر بر سر راه رایزنی‌های اقتصادی با سایر کشورها باشد و به طور کلی از بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه تاکید کرد:‌ اما مخالفان بر این عقیده‌اند با توجه به این که تحت تحریم‌های آمریکا هستیم پیوستن به کنوانسیون‌ها و رعایت الزامات FATF مشکلی را از کشور در مقطع فعلی حل نمی‌کند و عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که با پذیرفتن این لوایح می‌توانند به اطلاعات ما دسترسی داشته باشند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به شرایط تحریمی کشور بیان کرد:‌ به نظر می‌رسد نظر موافقان امروز منطقی‌تر بوده و نباید اجازه داد تا نپیوستن به FATF مانعی دیگر بر سر راه برقراری ارتباط تجاری با سایر کشورها و تشدید فشارهای جهانی علیه کشورمان شود.

-FATF روابط-تجاری-بین‌المللی عضو-فراکسیون-امید-مجلس-شورای-اسلامی مازندمجلس