برگزیده ها
 مردم در تصمیماتی که با اقناع افکار عمومی همراه بوده مشارکت می‌کنند

سخنگوی حزب اسلامی کار، با تاکید بر سهم اقناع عمومی در تصمیمات مهم مسئولان کشور ، تصریح کرد: هر تصمیمی که با اقناع افکار عمومی همراه بوده، مردم در آن تصمیم مشارکت کردند.

مازندمجلس:محمد نیشابوری اظهار کرد: نهاد حاکمیت اعم از هر سه قوه وقتی قرار باشد تصمیمی اتخاذ کنند که مستقیم با مرداقناع افکار عمومی از فاز اجرایی طرح مهم‌تر است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد تصمیمات کلان حاکمیت در قبال برخی پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بودیم؛ دیدیم همراهی یا عدم همراهی مردم چه قدر یک تصمیم را به موفقیت و یا شکست نزدیک می‌کند. دوران دفاع مقدس تا پذیرش قطعنامه، اصلاح قانون اساسی، ‌موضوع رحلت حضرت امام و تصمیم خبرگان برای رهبری مقام معظم رهبری از جمله آن‌ها بوده است.

نیشابوری گفت:هر تصمیمی که با اقناع افکار عمومی همراه بوده، مردم در آن تصمیمیم مشارکت کردند. هر تصمیمی که مردم در آن اقناع نشدند نیز با مشکلاتی رو به رو شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: هر چند که وزیر کشور با صراحت اعلام کرد که تقسیم وظایفی صورت گرفته بود و اقناع افکار عمومی به صدا و سیما داده شد، اما این استدلال خیلی محکم نیست. رسانه‌ها و افکار عمومی که فقط صدا و سیما نیستند. مگر صدا و سیما چه قدر در گذشته این کار را کرده که الان بتواند انجام دهد. اغلب نگاه جناحی در آنجا حضور دارد و از آن به عنوان بلندگوی یک جناح استفاده می‌شود. صدا سیما در همین موضوع نتوانست در کاهش بحران نقش بازی کند و به آن دامن هم زد.

وی تاکید کرد : بخشی از رسانه های ما مکتوب، برخی محلی و مجازی هستند. نخبگان و افراد مورد اعتماد مردم از جمله روشنفکران و هنرمندان هم در اقناع افکار عمومی نقش مثبت یا منفی ایفا می کنند.

نیشابوری گفت: بیست‌و چهارساعت اول، مراجع عظام در حوزه علمیه هم در مقام مخالف ظاهر شدند؛ معلوم است حتی شورای امنیت کشور با مراجع عظام هم هماهنگ نکرده است.

وی در ادامه گفت: اینکه قیمت بنزین باید به روز می شد تا از افزایش بی‌رویه و قاچاق آن جلوگیری شود، درست است. اما برای این موضوع نباید جمعی از هموطنان جانشان را از دست می‌دادند. برخی آسیب دیدیند، اموال عمومی از بین رفت. هزینه های معنوی زیادی به کشور وارد شد و چندین هزار میلیارد تومان هم هزینه مالی به جا ماند.

نیشابوری یادآور شد: می شد این موضوع را به شکل گسترده به رسانه ها اعلام کرد و تبادل افکار بین کارشناسان و مردم و حاکمیت ایجاد می شد. شاید در این اجماع بنزین 3 تومان نمی شد و 2 تومان می شد؛ اما آسیب های اینچنینی وارد نمی‌شد. آسیب هایی که به اموال عمومی خانواده ها و آبروی کشور در سطح بین الملل وارد شده است، را باید دید. همچنین باید با خاطیانی که در ایجاد این موضوع نقش داشتند برخورد کرد تا درس عبرتی شود برای آینده .

وی یادآور شد: چند وقت است که جلیقه زردها در فرانسه اعتراض می کنند؛ پلیس کنارشان است. دولت گفت ‌وگو می‌کند تا توافقی حاصل شود. هم در فرانسه وانگلیس و هم در کشورهای آسیای جنوبی چنین موضوعاتی وجود داشته است. آیا تا این اندازه ما در مدیریت بحران خود ناتوان هسیتم؟ قطعا این طور نیست، نشان می دهد برخی از مسئولین نتوانستند این موضوع را مدیریت کنند.

اقناع-عمومی سخنگوی حزب اسلامی کار مازندمجلس