برگزیده ها
 دشمنان به فکر قفل اقتصاد کشور هستند/ابعاد حوادث آبان ماه با مستندات بزودی اطلاع رسانی می شود

هرمزگان دادستان کل کشور گفت:عوامل نفوذ تنها کارشان این نیست که جاسوس دشمن باشند که اطلاعات را به دشمن منتقل کنند بلکه یکی از مهم‌ترین فشارهای نفوذ این است که با ایجاد موانع نگذارند مدیران دلسوز به اهداف و برنامه‌هایشان برسند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: امروز به بهانه تکریم و معارفه دو خدمتگزار حوزه قضا در این استان هستم، ابوالهادی دادستان سابق هرمزگان ۲۰ سال در این استان خدمت کرد و سهم وی برای خدمت به مردم هرمزگان به پایان می رسد و در آینده ای نزدیک به‌عنوان رئیس بازرسی استان کهکیلویه و بویراحمد منصوب خواهد شد؛ معارفه قهرمانی، خدمتگزار دیگر دستگاه قضا در سمت دادستان را نیز داریم.

وی افزود: سلامت نفس، تدین، پاکدامنی و صداقت در خدمت دادستان سابق بندرعباس قابل تقدیر و تشکر است، امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر وظایف و تکالیفی که به عهده مان است صادقانه خدمت کنیم و دین خود را به اسلام، قرآن و شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری ادا کنیم.

دادستان کل کشور تصرح کرد: انتظار به حق عامه مردم این است که در هر پدیده نو و جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی شاهد باشند، در تغییر و تحولی که کمتر از یک سال در قوه قضاییه صورت گرفت و در دوران ریاست جدید قوه قضاییه هم سیاست هایی که توسط مقام معظم رهبری در بخش های مختلفی تدوین و اعلام شده و هم در ابلاغی که به رییس جدید قوه قضاییه صادر کردند و هم بر اساس تکالیف قانونی ما در دستگاه قضا انتظار تحول به جا و حق مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری ادامه داد: تحول تنها با شعار قوه قضاییه و معاون اول و دادستان کل و مقامات عالیه دستگاه قضایی تحقق نمی یابد؛ تحول توسط افرادی صورت می گیرد که در میدان کار هستند، عمدتا مردم تحول را باید از قلم قاضی، رفتار کارمندان و تصمیمات مدیران در سطح اجرا و قضا ببینند.

وی عنوان کرد: این حق مسلم مردم است که ما صادقانه و با همه توان در خدمت آن ها باشیم در خدمت بودن لازمه اش تدبیر و برنامه ریزی و رعایت اصول است، یک مدیر خوب و خدمتگزار و صندلی و پست را برای خود پیشرفت شخصی نمی داند و کرسی را برای حفظ منافع خود و نزدیکانش نمی داند باید از بسیاری منافع اش صرف نظر کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: عالم هستی بر اساس برنامه تنظیم شده است، انسان با همه پیشرفت‌های علمی وقتی پشت تلسکوپ‌های چندین میلیون سال نوری می‌نشیند هرچه نگاه می‌کند انتهای این عالم هستی را جستجو می‌کند، خداوند عالم هستی را بر اساس نظم به وجود آورده و ما نیز بانظم در کار خود موفق خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری اضافه کرد: در حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم با این اشکالات مواجه نمی‌شدیم، تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا ناشی از سو تدبیر در جامعه است، هرکسی در حوزه کاری خود باید بیماری خود را بشناسد و به درمان خود بپردازد.

وی با بیان اینکه گاهأ جلوه‌هایی از این ارزش‌ها و ظرفیت‌های بسیار گران‌قدر درصحنه‌های بین‌المللی می‌بینیم، تصریح کرد: از فرصت‌هایی که برای ما فراهم‌شده و می‌شود ببینیم چه می‌کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه زمانی سپاهیان و ارتشی‌ها سیم‌خاردار، گلوله فشنگ و سلاح در اختیارشان نبود اما هشت سال مقاومت کردند، اظهار کرد: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که با فناوری‌های جدید با قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌توانیم مقابله کنیم که مهم‌ترین نشانه‌های آن همان ساقط کردن پهباد آمریکایی‌ها بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشورمان در زمینه نانو برهیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: جوانان ما که در حوزه نظامی و دفاعی این افتخارات را آفریدند، نمی‌توانند در حوزه‌های اقتصادی هم نقش‌آفرین باشند؟ به‌طور حتم می‌توانند اما نیاز به آماده کردن شرایط، بستر و زمینه لازم برای ورود آنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه پشت پرده دستان نفوذ چه می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم به‌تمامی ابعاد در این جمع بپردازم اما بدانیم که نفوذ یک آسیب مهلکی است که متأسفانه توسط عناصری مانع می‌شوند و با سنگ‌اندازی خلل ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: عوامل نفوذ تنها کارشان این نیست که جاسوس دشمن باشند که اطلاعات را به دشمن منتقل کنند بلکه یکی از مهم‌ترین فشارهای نفوذ این است که با ایجاد موانع نگذارند مدیران دلسوز به اهداف و برنامه‌هایشان برسند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند و همه بسترهای آن موجود است، اضافه کرد: در حوزه اقتصاد که یکی از مهم‌ترین و مشکلات کشور است، دستان نفوذ دشمن را به‌خوبی می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در اتاق فکر دشمنان نشسته و برای مقابله با کشورمان فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند با پول‌های شیوخ منطقه برنامه‌های خود را توسط عوامل نفوذ در کشور اجرا می‌کنند و بعد می‌بینیم که در جامعه اقتصادمان قفل می‌شود و فشار به مردم وارد و در اثر این فشار به‌اصطلاح خودشان طغیان گری و تقابل با نظام رخ می‌دهد تا به هدفشان که همان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دست یابند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه به‌واقع دشمنان احمق هستند که ۴۰ سال با تمامی برنامه‌هایشان و ایجاد مشکل برای کشورمان و ملت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و به اهدافشان دست نیافتند و شکست پشت شکست را تجربه کردند، اضافه کرد: در حوادث آبان ماه برخی پشت پرده‌ها برملا شد که با برنامه‌ریزی و آمادگی از قبل به دنبال اجرای اهداف خود بودند و تغییر قیمت بنزین بهانه‌ای شد برای آنان که مشتی سربازان جیره‌خوار در خارج و داخل را به میدان فرستادند و در چند شهر و مرکز استان حوادث تلخی برای مردم به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه از مسئولان استان هرمزگان تشکر می‌کنم که با مدیریت خوبشان شاهد حادثه تلخی در این استان نبودیم، اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها شاهد حوادث تلخی بودیم، حوادث تلخی که بی‌تردید ریشه در برنامه‌ریزی آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس داشت و ابعاد مختلف این حادثه باید توسط مسئولان امنیتی برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه امیدوارم این اطلاعات به‌دست‌آمده به‌صورت مستند در رسانه ملی به اطلاع مردم برسد، تصریح کرد: باید به مردم بگوییم پشت پرده چه خبر بوده است؛ عده‌ای به میدان آمده و طلبکارانه و نیروی نظامی و انتظامی ما را که در برابر حوادث، درگیری و اغتشاش سینه سپر کردند، تضعیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه آن‌کسی که مطالب آن‌چنانی را پشت تریبون مجلس یا در فضای مجازی یا در مطبوعات می‌گوید اگر خود در این حوادث آسیب‌دیده بود این‌چنین حرف می‌زد، اضافه کرد: آیا اگر خانه و کاشانه و ناموس و مردم توسط اشرار آسیب‌دیده بود این‌گونه کرکری می‌خواند؟امنیت کشور و جان مردم چیزی نیست که به‌آسانی از دست دهیم و همه مسئولان وظیفه‌داریم در تأمین امنیت تلاش کنیم زیرا امنیت سرمایه بزرگی است و اگر امنیت باشد، اقتصاد خواهد بود و چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد و مراکز علمی به دانش و تحقیق خواهد پرداخت و مجلس به کار خود می‌پردازد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: مسائل امنیتی، نظامی و قضایی باید تلاش کنیم در حوادث کمترین خسارت‌ها را داشته باشیم.

دادستان-کل-کشور حوادث-آبان-ماه اقتصاد-کشور مازندمجلس