برگزیده ها
 امیدوارم عده‌ای جو آرام انتخابات را خراب نکنند/ اصل جوانگرایی فقط بر موضوع سن تاکید ندارد

نماینده ادوار مجلس گفت: امیدوارم برخی‌ها نخواهند این جو آرام و مناسبی را که برای انتخابات به وجود آمده است خدشه‌دار کنند.

مازندمجلس: عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و نماینده ادوار مجلس در ارزیابی ثبت‌نام داوطلبان مجلس و حضور متفاوت اصلاح طلبان در این دوره، گفت: در این انتخابات مجلس در بین اصلاح طلبان افرادی وجود دارند که به گفته خودشان به خوبی می‌دانند که احراز صلاحیت نخواهند شد اما با این حال ثبت‌نام کرده‌اند.

او ادامه داد: این موضوع نوعی دهن‌کجی به قانون محسوب می‌شود زیرا نمی‌شود فردی که خود قرار است برای حوزه قانونگذاری ثبت‌نام کند دچار عملکردی خلاف قانون شود. علاوه بر این برخی از این افراد هم در مجلس اعلام کرده بودند که انصراف خواهند داد اما باز شاهد بودیم که ثبت‌نام کردند و این نشان می‌دهد که برخی به عمد و علیرغم اینکه دارای پرودنده‌های مسئله‌دار و سنگین هستند که بر همه هم واضح است اما باز هم ثبت‌نام کردند تا جمع بیستری احراز صلاحیت نشوند و یک حرکت تازه‌ای را برای قانون شکنی و ناهنجاری‌های سیاسی شکل دهند.

شایق با اشاره به عدم ثبت نام لاریجانی و عارف در انتخابات، بیان کرد: قطعاً آنها دلایل خود را برای عدم شرکت دارند اما مهم این است که در غیاب این دو هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، چون در هر حال چهره‌های شاخص دیگری وجود دارند که بتوانند جایگزین این افراد شوند. علاوه بر این ممکن است که لاریجانی دیگر ادامه فعالیت خود را در مجلس به مصلحت ندیده باشد زیرا مجلس این دوره دچار نوعی عقب افتادگی تاریخی در قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون بوده است. در این اواخر هم شاهد بودیم که مجلس نتوانست در موضوع بنزین ورود مناسبی داشته باشد و این موضوع را مدیریت کند.

فعال اصولگرا افزود: ممکن است عارف هم به دلیل انتقاداتی که به او وارد شده است ترجیح داده باشد که در انتخابات شرکت نکند یا ممکن است که این تاکتیکی باشد تا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد شود اما در هر حال جمع کثیری از افراد برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کردند و این نشان دهنده رونق انتخابات در کشور است و انشاءالله اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته جالب این است که چند روز پیش آقای ربیعی گفت که روش انتخابات باید عوض شود و این موضوع بسیار عجیبی است، زیرا مگر انتخابات موضع انشای یک کلاس است که مدام بخواهد عوض شود؟ قطعاً انتخابات قانون خودش را دارد و اگر به نظر دولت قانون انتخابات مشکل دارد باید پیشنهاد تغییر قانون را به صورت لایحه به مجلس ببرد نه اینکه در یک مصاحبه بخواهد این را اعلام کند.

شایق خاطرنشان کرد: در هرحال امروز شرایط برای انتخابات مجلس دوره یازدهم فراهم شده و امیدواریم که برخی‌ها نخواهند این جو آرام و مناسبی را که برای انتخابات به وجود آمده است خدشه‌دار کنند.

او همچنین در پایان درباره لزوم جوانگرایی در انتخابات مجلس تاکید کرد: ثبت‌نام بخش اعظمی از جوان‌ها برای شرکت در انتخابات شرایط تازه‌ای را برای دوره یازدهم به وجود آورد که جوانان با تجریه و مدبر انشاءالله بتوانند سکان مدیریت مجلس را در دست بگیرند اما جوانگرایی فقط بحث سن نیست و افرادی با سن بالا هم که خستگی ناپذیری و خلاقیت ذهنی بالایی داشته باشند در زمره جوانان محسوب می‌شوند؛ موضوعی که در بحث‌های روانشناسی و جامعه شناسی هم مطرح شده است.

جو-انتخابات مجلس-یازدهم اصولگرا مازندمجلس