برگزیده ها
واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی را محکوم کرد.

مازندمجلس: سید عباس موسوی همسویی جبهه صهیونیسم و رژیم های مرتجع منطقه با این قطعنامه که به هر نوع هنجارحقوق بشری بی اعتنا بوده و حامی تروریسم، افراطی گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند را دلیل روشنی بر نامشروع بودن آن دانست و افزود: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه مغایر با ارتقاء پایدار حقوق بشر است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: به رغم این واقعیت، رویکرد حامیان این قطعنامه اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها و تسری موضوع به مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل است و بر این اساس از اینکه ساز و کارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده هایی قرار گرفته اند ابراز تاسف می نمائیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعدد، از جمله: استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر، نادیده گرفتن ارزش ها، باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف، عدم توجه به واقعیتها در نتیجه تاثیر پذیری از فضای رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشورمان و بی توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه و غیر قانونی دانست.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و اخلاقی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

واکنش-جمهوری-اسلامی-ایران قطعنامه-حقوق-بشری-سازمان-ملل مازندمجلس