برگزیده ها
موافقت مجلس با دو فوریت طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت بررسی طرح شفاف سازی منابع تامین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

مازندمجلس: نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه) مجلس تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح شفاف سازی منابع تامین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس را به صورت دو فوریت بررسی کرده و در نهایت با ۱۳۴ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۱۹۷ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان یکی از متقاضیان بررسی این طرح با قید دو فوریت بیان کرد: ۲۳۱ نفر از نمایندگان پای این طرح را امضاء کرده و همه نمایندگان به دنبال شفاف سازی هزینه های تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی هستند مفاد این طرح مشابه طرح یک فوریتی اصلاح موادی از انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح برای تامین هزینه ها ۴ بخش دیده شده که شامل دارایی های شخصی، کمک احزاب یا گروه های سیاسی، کمک اشخاص حقیقی ایرانی و منابع و امکانات عمومی است که باید به صورت مساوی بین همه تقسیم شود در خصوص هزینه ها نیز ۴ بخش دیده شده که شامل دایر کردن محل ستاد، هزینه برپایی تجمعات عمومی، تبلیغات مجاز انتخاباتی و حق‌الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی می باشد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه تاکید کرد: این که یک مسوول و کاندیدا عملکرد خود را در عرصه ظهور بگذارد شفافیت را به دنبال دارد که درنهایت منجر به جلب اعتماد مردم می شود همه به دنبال شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی و فعالیت های انتخاباتی برای جلوگیری از بروز هرگونه فساد هستند.

طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس مازندمجلس