برگزیده ها
 می شود کشور را بدون دعوا اداره کرد

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه می شود کشور را بدون دعوا اداره کرد، از این مرکز به عنوان نمونه چنین رویکردی نام برد.

مازندمجلس:کاظم جلالی صبح امروز (دوشنبه، 2 دی ماه)در آئین تکریم خود که در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، گفت: مرکز پژوهش های مجلس از نیروهای خوب علمی و با روحیه انقلابی برخوردار است و افراد جوان، باانگیزه، کارآمد، قابل و فرزانه در آن مشغول به کار هستند و دکتر قاسمی نیز که سرپرستی این مرکز را عهده دار شده از چهره های فاخر و علمی کشور است که حتی وزرای اقتصادی در دولت های مختلف مشتاق استفاده از ایشان در وزارتخانه خود بودند.

وی مرکز پژوهش های مجلس را یک نهاد اثرگذار توصیف کرد و توضیح داد: نقش دکترلاریجانی در این اثرگذاری بارز و برجسته است و از زمان ریاست ایشان بر مجلس بود که کارشناسان مرکز، راه ارائه گزارش های خود در صحن علنی مجلس را باز دیدند و نگاه ویژه دکترلاریجانی به بحث و مقوله کارشناسی، باعث شد که مرکز پژوهش ها در سال های گذشته فعال تر شود.

جلالی ادامه داد: یکی از پر و پا قرص ترین گزارش خوان های ما، دکترلاریجانی بود که حتی به گزارش های طولانی نیز حاشیه نویسی می کردند و نکات لازم را متذکر می شدند و به همین دلیل بخش اعظم تکاپوی مرکز پژوهش ها مرهون نگاه دکترلاریجانی است.

ارتقاء بودجه مرکز پژوهش ها، تغییر ساختمان آن و تغییر ساختار مرکز از یک معاونت به 4 معاونت پژوهشی از جمله اقداماتی بود که کاظم جلالی به عنوان دستاورد دوره 7 ساله خود بر ریاست مرکز برشمرد.

وی ادامه داد: علاوه بر اصلاح ساختار مرکز، ثباتی در هرم نیروی انسانی ایجاد شد و خرید خدمات به جای جذب نیرو در دستورکار قرار گرفت و نیروی انسانی از 276 نفر در سال 91 به 254 نفر در سال 98 رسیده است.

جلالی افزود: همچنین نحوه استخدام در مرکز پژوهش ها قاعده مند شده و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان، بهبود نظام پرداخت و بیمه سلامت نیز از جمله مسائلی است که می توان به آن اشاره کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، گفت: می شود کشور را بدون دعوا اداره کرد و مرکز پژوهش های مجلس نمونه بارز آن بود؛ بیانات رهبری درباره نقش و جایگاه مرکز پژوهش ها در ملاقات ایشان با نیروهای مجلس نیز خستگی را از ما گرفت و بهترین مدال را از ایشان دریافت کردیم.

جلالی ادامه داد: انتخاب دکتر قاسمی از سوی رئیس مجلس نشان داد که دکتر لاریجانی به نیروهای بومی مرکز پژوهش ها اهمیت می دهد و اطمینان دارم که این مرکز در دوره مدیریت دکتر قاسمی بهتر از قبل ادامه کار خواهد داد.

وی با اشاره به تدوین «کتاب اقتصاد سال» از سوی مرکز پژوهش ها از رئیس مجلس به دلیل اعتماد به خود و حمایت بی شائبه از مرکز پژوهش ها تشکر کرد و از دکتر جعفری مشاور رئیس مجلس به عنوان حامی مرکز پژوهش ها نام برد.

جلالی در پایان از معاونت اجرایی سابق و ریاست مجلس و کمک آن ها به مرکز و نیز از همکاران خود در مرکز پژوهش های مجلس تشکر کرد.

مرکز پژوهش های مجلس اداره کشور مازندمجلس