برگزیده ها
 با دقت مشغول بررسی صلاحیت داوطلبان هستیم تا حتی حق یک نفر هم تضییع نشود

دبیر شورای نگهبان گفت: بررسی شکایات و صلاحیت‌ها آن‌هم در زمان کوتاه، اقدامی به‌شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود.

مازندمجلس: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه 4 دی 1398) در جلسه این شورا با ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی هوای تهران و سایر شهر‌های کشور گفت: آلودگی هوا عوامل مختلفی دارد که باید هرچه سریعتر مسئولان مربوطه برای رفع آن چاره‌جویی کنند.

وی افزود: آلودگی هوا مشکلات زیادی را برای عموم مردم به‌ویژه بیماران و افراد سالخورده ایجاد کرده که ان‌شاءالله مسئولان نه‌فقط به‌شکل مقطعی بلکه راهکار دائمی برای حل این معضل پیدا کنند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به روند بررسی شکایات و صلاحیت‌ها در شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: الآن در مقطع بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان هستیم و همکاران ما تا اواخر شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ثبت‌نام‌کنندگان بر اساس مستندات هستند.

وی تأکید کرد: بررسی شکایات و صلاحیت‌ها آن‌هم در زمان کوتاه، اقدامی به‌شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری آزمون کتبی از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: پنج‌شنبه هفته گذشته این آزمون با دعوت از 272 نفر انجام شد و الآن در مرحله تصحیح اوراق امتحانی داوطلبان هستیم که در صورت قبولی از آن‌ها برای آزمون شفاهی دعوت به‌عمل می‌آید تا پس از قبولی در 2 مرحله کتبی و شفاهی صلاحیت‌های عمومی آن‌ها بررسی شود.

دبیر-شورای-نگهبان آیت-الله-جنتی رد-صلاحیت-ها فصل6