برگزیده ها
کدخدایی: باید به دغدغه های معترضان گوش داد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت: باید به معترضانی که دغدغه معیشت دارند احترام بگذاریم، به دغدغه‌هایشان گوش دهیم و ببینیم مشکلاتشان چیست.

مازندمجلس: عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان کشورمان درباره ناآرامی‌های اخیر ایران در پی اصلاح قیمت بنزین گفت که باید میان کسانی که درباره «مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد» به طور قانونی تظاهرات می‌کنند، مانند اعتراضاتی که در فرانسه و عراق اتفاق افتاد و کسانی که فقط قصد «خراب‌کاری» داشتند، تمایز قائل شد.

کدخدایی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه با دقت به معترضان صلح‌جو گوش سپرده است؛ مقامات باید پاسخگوی خواسته‌های به حق مردم باشند اما بدیهی است که وقتی آشوبی ایجاد شود، خراب‌کاری باشد و به مراکز دولتی آسیب وارد شود و اموال مردم تخریب شود، این مسئولیت نیروهای امنیتی و پلیس است که وارد عمل شوند و طبیعتا در چنین عملیات‌هایی، حوادثی نیز رخ می‌دهند.

او ادامه داد: ما باید بتوانیم میان کسانی که برای معیشت‌شان اعتراض می کردند که باید به آن‌ها احترام بگذاریم، به دغدغه‌هایشان گوش دهیم و ببینیم مشکلاتشان چیست و کسانی که مرتکب اقدامات ارعاب‌گری و خراب‌کاری شدند، تمایز قائل شویم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه مطرح کرد که کسانی که شاهد رویدادهای ایران از خارج هستند، همیشه دقیق‌ترین درک را ندارند و «متاسفانه، تحلیلی که بیرون از ایران انجام می‌شود، همیشه تحلیل درستی نیست».

کدخدایی درباره قطع شدن دسترسی به شبکه اینترنت بین‌المللی، در ایران در طی آن ناآرامی‌ها گفت: اگر یک جاده یا شاه‌راهی وجود داشته باشد و تروریست‌ها بیایند و کاری انجام دهند، اولین کاری که با آن شاه‌راه می‌کنید چیست؟ آن را می‎‌بندید.

-معترضان سخنگوی-شورای-نگهبان مازندمجلس