برگزیده ها
انصاری:‌ اصلاح‌طلبان راهی جز حضور در صحنه ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما مجلسی در تراز مجلس قانون اساسی می‌خواهیم که مرکز قدرت و قانون شود و از انفعال تولید قوانین دست چندم خارج شود چرا که ۱۲ هزار عنوان قانون برای کشور کافی است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که صبح امروز (پنج شنبه) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: چه شده که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب و در حالی که 40 سالگی اوج بلوغ است در آستانه انتخابات مجلس یازدهم فضا به گونه‌ای است که خیلی‌ها می‌پرسند چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و چرا باید رأی بدهیم؟ خیلی از بزرگان در این فضا عطای نمایندگی را به لقایش بخشیده‌اند و عده‌ای هم از ما می‌پرسند چرا در عرصه انتخابات حضور یافتی؟

انصاری ادامه داد: در اربعین انقلاب ما باید شاهد حضور احزاب توانا در عرصه تصمیم‌گیری‌ها می‌بودیم اما چرا شاهد چنین وضعیتی نیستیم؟ ما به اسم 270 حزب داریم و همین یعنی نبود حزب.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حوادث اخیر و ناآرامی‌ها و فجایعی که در کشور رخ داد زخمی را بر دل مردم نشاند و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد و خانواده انقلاب را به شدت اندوهگین کرده است. این صدا به اندازه کافی رسا بود که کسانی از خواب بیدار شوند. عوامل متعددی هم در آن دخیل بود ولی مهمترین عامل بی‌توجهی به رکن اساسی مردم‌محوری و میزان بودن رأی ملت است.

انصاری افزود: امام (ره) در جبهه سخت ستم‌شاهی و دو جبهه نرم جنگید؛ یکی سکولارها که رسالتی برای دین در عرصه اجتماعی قائل نبودند و دیگری متحجران، مردم‌ستیزان و به تعبیر امام آخوندهای درباری.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت:‌ مجلس خانه مردم و محل اعمال اراده آن‌ها از طریق وکلایشان است اما آیا در حال حاضر این احساس وجود دارد که مجلس مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌ها است؟ و آیا این اصل قانون اساسی در عمل جریان دارد؟ اگر این طور است این مشکلات فراگیر در عرصه‌های مختلف ناشی از چیست؟ آیا قوانین بد وضع شده یا به قوانین عمل نمی‌شود؟ آیا تحقیق و تفحص‌های مجلس کافی نبوده، چرا شاهد این نارسایی‌ها هستیم؟

وی افزود: مگر در مجلس اول نظارت استصوابی وجود داشت؟ به اذعان کارشناسان مجلس اول بهترین مجلس ما بوده است؛ با اینکه اولین تجربه بود. پس چرا این سیر قهقرایی طی شد؟ مجلس دهم قاعدتا باید از حیث اقتدار و کارایی ده برابر بهتر از مجلس اول بود اما چرا مردم مجلس را در رأس امور نمی‌بینند؟

انصاری با بیان اینکه سکولاریسم و تحجر در جامعه در حال بازتولید است، گفت: رسما عده‌ای می‌گویند اگر جلوی افراد را نگیریم و گزینش و پالایش نکنیم مردم اشتباه می‌کنند. این در حالی است که امام به خبرگان گفت شما وکیل مردم هستید، حتی اگر مردم اشتباه کنند نمی‌توانید چیزی به آن‌ها تحمیل کنید. ای کاش صلاحیت‌ها فقط بر اساس استعلام چهارگانه بود. ما شاهدیم که از یک همسایه ارمنی در مورد یک قاضی یا عمامه‌به سر می‌پرسند که آیا او نماز می‌خواند؟

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: اصلاح طلبان راهی جز حضور فعال در صحنه برای اصلاح امور نمی‌بینند و رها کردن عرصه یعنی واگذار کردن کشور به بیگانگانی که صراحتا به دنبال تجزیه ایران هستند. پس باید همه مردم و جریانات را خودی بدانیم و نباید صحنه را ترک کنیم. ما مجلسی در تراز مجلس قانون اساسی می‌خواهیم که مرکز قدرت و قانون شود و از انفعال تولید قوانین دست چندم خارج شود چرا که 12 هزار عنوان قانون برای کشور کافی است.

اصلاح‌طلبان انتخابات فصل6