برگزیده ها
نظر یک نماینده درباره تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای مجلس

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: تبلیغات پیش از موعد کاندیداها برخلاف قانون و از مصادیق مجرمانه و لازم است با متخلفین برخورد قانونی شود.

مازندمجلس: یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی برخی از کاندیداهای مجلس، گفت: این اقدام که تخلف انتخاباتی کاندیداها است قطعا از دید شورای نگهبان پنهان نمی‌ماند و در روند بررسی صلاحیت فرد متخلف تأثیر‌گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید قانون را ملاک عمل خود قرار دهند، افزود: این کاندیدا‌ها قرار است در آینده در جایگاهی قرار گیرند که وظیقه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارند، بنابراین نباید انتظار داشته باشند از راه خلاف قانون به آن جایگاه برسند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه تبلیغات پیش از موعد برخلاف قانون و از مصادیق مجرمانه و لازم است با متخلفین برخورد قانونی شود، ادامه داد: ضروریست تا تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نیز از سوی متولیان امر پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.

کمالی پور با تأکید بر اینکه لازم است تا دستگاه‌های نظارتی از جمله شورای نگهبان این تخلفات را رصد کنند و در اساس قانون این تخلفات را در بحث تعیین صلاحیت‌ها لحاظ کنند، ادامه داد: مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و فردی که از هم‌اکنون به هر تخلفی برای کسب رای دست می‌زند را انتخاب نکنند، چرا که هیچ اطمینانی نیست این فرد که در قوانین ابتدایی تخلف می‌کند، بعد‌ها که به جایگاه بالاتر برسد و قدرت بیشتر داشته باشد مرتکب تخلفات بزرگتر نشود و از طرفی مردم باید بدانند مصلحت آن‌ها و جامعه در عمل به قانون است و باید سعی کنند افراد قانونمند را انتخاب کنند.

تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای مجلس مازندمجلس