برگزیده ها
شفافیت مالی کاندیداهای مجلس مهمترین رکن سلامت انتخابات است

نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: یکی از مهمترین ارکان سلامت برگزاری انتخابات، شفافیت مالی کاندیداها است و در نتیجه هر چه هزینه کرد‌های انتخاباتی کاندیداها شفاف‌تر، دقیق‌تر و نظارت‌ها دقیق‌تر باشد به همان میزان سلامت انتخابات بیشتر خواهد شد.

مازندمجلس:محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات، در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: عدم شفافیت مالی در سال‌های گذشته و در روند انتخابات مسائلی را ایجاد کرده و از طرفی هم مردم نسبت به این موضوع حساسیت دارند و همواره سوالی مبنی بر اینکه این هزینه‌ها از کجا و برای چه هزینه می‌شود را مطرح می‌کنند.

وی در همین رابطه افزود: با تصویب و اجرای این قانون رأی دهندگان از منبع، میزان و نحوه هزینه‌کرد‌های انتخاباتی وکلای خود مطلع می‌شوند که این شفافیت باعث افزایش اعتماد عمومی به نمایندگان و مجلس می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه کاندیدا‌ها ملزم به رعایت قانون و عرف برای هزینه‌کردهای انتخاباتی هستند، افزود: یکی از مهمترین ارکان سلامت برگزاری انتخابات، شفافیت مالی کاندیداها است و در نتیجه هر چه هزینه‌کرد‌های انتخاباتی کاندیدها شفاف‌تر، دقیق‌تر و نظارت‌ها دقیق‌تر باشد به همان میزان سلامت انتخابات بیشتر خواهد شد.

سعیدی با تاکید بر اینکه کاندیداهایی که با پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود، تبعات بدی برای مجلس و منافع کشور خواهد داشت، افزود:کاندیدایی که با حمایت پول جریان‌های قدرت و ثروت وارد پارلمان می‌شود با مسائل و مشکلات روز و وظایف نمایندگی از جمله قانون‌گذاری و نظارت آشنا نیست که همین مسئله تبعات منفی در روند قانون‌گذاری در مجلس خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر هستید که رأی شما به این طرح به صورت علنی اعلام شود گفت:بنده به هیئت‌رئیسه نامه نوشته‌ام که آرا بنده را به صورت شفاف اعلام کنند و درباره طرح مذکور نیز حاضر هستم که رأی بنده به صورت شفاف اعلام شود.

پول-کثیف کاندیداهای-مجلس محمد-اسماعیل-سعیدی مازندمجلس