برگزیده ها
انبارلویی: مردم در انتخابات دنبال چهره‌های جدید هستند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: براساس نظرسنجی‌ها دو سوم نمایندگان فعلی در انتخابات پیش‌رو رای نمی‌آورند، زیرا مردم دنبال چهره‌های جدیدی هستند.

مازندمجلس:محمدکاظم انبارلویی با بیان این‌که «مردم در حال حاضر منتظر ارائه کارنامه دولت و مجلسی هستند که به آن‌ها رای داده‌اند»، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به مردم وعده‌هایی داده‌اند و مردم در این دوره از انتخابات با بررسی کارنامه آنها، تصمیم می‌گیرند که به نمایندگان فعلی دوباره رای دهند یا این‌که نمایندگان جدیدی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان فعلی باید کارنامه خود را به مردم ارائه کرده و صادقانه با آنها صحبت کنند. نمایندگان اگر بخواهند همان وعده‌های گذشته را تکرار کنند، مردم شاید به آنها رای ندهند. براساس نظرسنجی‌ها دو سوم نمایندگان فعلی در انتخابات پیش‌رو رای نمی‌آورند زیرا مردم دنبال چهره‌های جدیدی هستند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه چالش خاصی در انتخابات دوم اسفند دیده نمی‌شود، تصریح کرد: با این حال شاهد مداخله اجانب در انتخابات هستیم. دشمنان ما تا سال 76 بر راهبرد عدم مشروعیت مردمی نظام کار می‌کردند اما از آن سال به بعد تغییر راهبرد داده و از یک ضلع رقابت‌های انتخاباتی حمایت کردند. بنابراین نمایندگانی که از طرف BBC یا VOA‌حمایت می شوند باید از آنها تبری بجویند و اگر به سوگند نمایندگی خود که بخش مهم آن پاسداری از استقلال کشور است، پایبند هستند هویت سیاسی خود را تعریف کنند.

انبارلویی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات دارای قوانین و نهادهای مسئول خود است بنابراین افرادی که وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند باید به این قوانین احترام گذاشته و علیه قانون و نهادهای انتخاباتی شبهه افکنی نکنند. بااین حال برخی جریان‌های سیاسی در حال تردیدافکنی در عملکرد نهادهایی مثل شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی هستند و مقابل عملکرد آنها علامت سوال می گذارند.

وی با اشاره به نقش تریبون‌های عمومی در ایجاد فضای انتخاباتی در کشور، تصریح کرد: تریبون‌های عمومی باید انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را به حرکت در مسیر قانونی در انتخابات هدایت کنند. از سویی نباید از طریق تریبون‌های عمومی وعده‌های بی‌پایه و اساس داده شود که در اندازه بودجه کشور نباشد. نمایندگان باید بدانند آنها قبل از آنکه نماینده حوزه انتخابیه خود باشند، نماینده کل مردم ایران هستند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: دولت مجری انتخابات است بنابراین باید با حفظ بی ‌طرفی، همه امکانت خود را برای برگزاری انتخابات آزاد، قانونی و بی طرفانه فراهم کند.

انتخابات کارنامه-دولت مازندمجلس