برگزیده ها
پاسخ وزارت کشور به منتقدان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به انتقادات برخی فعالان سیاسی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی واکنش نشان داد.

مازندمجلس: حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن ابراز تعجب از اینکه این انتقادات بعضا از سوی کسانی مطرح می شود که خود با فرایند رسیدگی به صلاحیت ها آشنایی کافی دارند، گفت: تمامی اقدامات همچون گذشته در چارچوب قانون انتخابات و بر اساس رویه جاری در هیئت های اجرایی انجام شده و طبق قانون کسانی که تایید صلاحیت نشده اند مهلت داشتند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت تسلیم نمایند تا در فرصت قانونی به اعتراضات آنان رسیدگی شود.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم پایبندی همه فعالان سیاسی، احزاب وائتلاف‌های سیاسی انتخاباتی به قانون و چارچوب‌های تعیین شده در فرایند انتخابات تاکید نمود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ضمن دفاع قاطعانه از عملکرد صف و ستاد وزارت کشور در عرصه انتخابات و تأکید بر هویت مستقل حقوقی هیأت‌های اجرائی انتخابات از وزارت کشور گفت: چنانچه هر یک از اعضای نظام انتخاباتی کشور مرتکب تقصیر یا عدول از وظایف قانونی خود شوند، راه های قانونی برای رسیدگی به آن در قانون پیش بینی شده است و زیر سوال بردن کلیت نظام انتخابات کشور نتیجه ای جز سیاه نمایی، بی اعتبار کردن نظام مردمسالار دینی و نهایتا کاهش مشارکت در انتخابات نخواهد داشت و همه می دانیم که این همان چیزی است که دشمنان نظام و کشور در خارج به دنبال آن هستند.

ملانوری خاطر نشان کرد: بدیهی است که از دلسوزان نظام و کشور انتظار می‌رود با سخنان و اعمال خود در جهت افزایش مشارکت و مایوس نمودن دشمنان قدم بردارند نه اینکه ناخواسته در مسیر آنان حرکت کنند.

وزارت-کشور منتقدان-بررسی-صلاحیت-داوطلبان-انتخابات مازندمجلس