برگزیده ها
نفس راحت حامیان تصنعی/ بار کجی که به مجلس نرسید!

اختصاصی مازندمجلس: برای برخی از نامزدهای انتخابات، اخذ نتیجه مطلوب به قدری پر اهمیت است که هر ابزاری را برای رسیدن به این هدف به استخدام گرفتند.

اختصاصیمازندمجلس: برای برخی از نامزدهای انتخابات، اخذ نتیجه مطلوب به قدری پر اهمیت است که هر ابزاری را برای رسیدن به این هدف به استخدام گرفتند.

از سوء استفاده از صندلی قدرت برای عزل و نصب مدیران و دخالت در دستگاه‌های اجرایی تا ورود سیاسی به هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های مردم نهاد.

همه ابزارهای تهدید و تطمیع به کار گرفته می‌شوند تا افراد به هر نحو در کمپین انتخاباتی آنها حاضر شوند، حتی اگر رضایت قلبی نسبت به کاندیدا نداشته باشد.

شدت ابزارهای قهریه و اجبارها به حدی بود که برای تامین حداقل امنیت شغلی و حتی حفظ آبروی خانوادگی باید به این نظرات تحمیلی تمکین می‌نمودند، از دورترین روستا‌ها تا کوچکترین‌ شهرها هیچ صاحب منصب محلی و هیچ فرد صاحب نفوذی نبود که مورد اصابت تیر سیاسی آنها قرار نگرفته و هیچ امکاناتی نبود که به استخدام در نیامده باشد به نحوی که حتی برخی از لیدرها از اینکه حضور خود را تصنعی و تزئینی بنامند ابایی نداشته باشند.

حتی برخی از مدیران انتصابی این افراد نیز در محافل خصوصی بیان می‌داشتند که منتظر اعلام نظر هیئت نظارت بر انتخابات هستیم تا از شرایط موجود خلاصی یابیم.

قابل پیش‌بینی بود که بار کج به مجلس نرسد و کسانی که برای حریت و آزادی افراد و کرامت انسانی آنها نرخ تعیین کرده بودند به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسند.

 

مجلس_یازدهم نامزدهای-انتخابات-مجلس احراز-صلاحیت مازندمجلس