برگزیده ها
یک عضو کمیسیون شوراها: در ایام انتخابات مردم باز هم به میدان می‌آیند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که در دوره گذشته گفتمان دیگری که به واقعیت نزدیک‌تر بود در میان هیاهوی گفتمان برجامی گم شد، اما امروز با توجه به شرایط کشور برجسته‌تر شده است.

مازندمجلس: احمد علیرضابیگی با اشاره به تفاوت رقابت‌های سیاسی در این دوره از انتخابات با ادوار گذشته، بیان کرد: در دوره گذشته انتخابات محور تبلیغاتی گروهی تکیه به برجام بود و نگاه خوش بینانه‌ای به غربی‌ها بود به دنبال آن نیز وعده‌هایی که از سوی این طیف داده می‌شد مبتنی بر اجرایی شدن برجام بود.

وی در ادامه اظهار کرد: گروهی دیگر نیز با توجه به تجارب گذشته نگاه خوش بینانه‌ای نسبت به غربی‌ها نداشتند و تاکید آنان بر نگاه واقع بینانه به مسائل کشور بود. گروهی که با شعارهای برجامی جلو آمدند با واقعیت تلخی روبه رو شده و نتوانستند بر وعده‌های برجامی خود جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: قطعا مردم با نگاه واقع بینانه تری پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و حمایت خود را از میراث امام که تعیین سرنوشت سیاسی کشور در انتخابات است، به منصه ظهور خواهند گذاشت.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برای تشویق مردم به منظور حضور پررنگ‌تر در انتخابات چه اقداماتی باید انجام شود، بدون اشاره به این که اصلاح قیمت بنزین تصمیم نظام و مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است گفت: در سال‌های گذشته همواره دولت‌ها در ایام منتهی به انتخابات با صدور بخش‌نامه‌هایی بدنه اجرایی کشور را به ایجاد فضای مطلوب‌تری در جامعه تشویق می کردند اما امسال با افزایش نامتعارف قیمت بنزین بدون آماده سازی جامعه نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده است.

علیرضا بیگی ادعا کرد: بخشنامه‌های دولت پس از افزایش قیمت بنزین خود حاکی از این است که دولت آمادگی لازم را برای اجرای این طرح نداشته است؛ این موضوع بر اعتماد مردم تاثیر گذاشته است. دولت در شرایط کنونی ملاحظه وضعیت معیشتی مردم را نمی‌کند. اجرای این طرح به بدترین نحو از سوی دولت خود علامت سوال بزرگی ایجاد کرده است.

وی افزود: می توان گفت که مردم دچار شکست عشقی شده و این انتظار را از دولت نداشتند. آنچه اکنون برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ضروری است، باید اقدامات لازم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم انجام شود. مردم همانند 22 بهمن سال گذشته که با وجود تنگناهای اقتصادی و گران‌تر شدن برخی از کالاها حضور با شکوهی در راهپیمایی داشتند، در انتخابات نیز با وجود ناکارآمدی برخی از مسئولان و مشکلات باز هم به میدان می‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به شعور سیاسی بالای مردم، گفت: مردم مصالح نظام و دفاع از انقلاب اسلامی را از ناکارآمدی‌های مسئولان جدا کرده و با حضور پرشور خود سناریوهای دشمنان و مخالفان نظام اسلامی را خنثی می کنند.

عضو-کمیسیون-امور-داخلی-کشور-و-شوراها -انتخابات مازندمجلس