برگزیده ها
مجلس اگر اسیر رانت نباشد می تواند دولت را کنترل کند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: : نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر درگیر لابی و زد و بند شوند تصمیمیات آنها ده‌ها میلیون نفر را متضرر می‌کند.

مازندمجلس: فرشاد مهدی پور، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وحدت شرط لازم برای حل مشکلات مردم است گفت: وحدت غایت جریان انقلابی نیست و این تصور که اگر به وحدت برسیم همه امور تنظیم شده، یک تصور غلط است.

وی تحقق وحدت را عامل پیشروی شاکله انقلاب اسلامی دانست و افزود: به دنبال وحدت بودن به معنای نادیده گرفتن تکلیف نیست و ما مکلف هستیم تا به وظیفه خود در هر مسئولیتی عمل کنیم؛ بین وحدت و وظیفه هیچگونه تضاهمی وجود نداشته و وحدت مسیر رسیدن به تعهدات و وظیفه است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه مجلس باید مقتدر باشد، گفت: مجلس ابزارهای نظارتی خوبی در اختیار دارد و از توان قانون گذاری برخوردار است و اگر اسیر زد و بند، رانت و منافع شخصی نشود به راحتی توانایی کنترل دولت را خواهد داشت.

مهدی پور گفت: هرکسی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهد باید از سستی، خواب آلودگی و زد و بند دور باشد؛ چون لازمه وجود مجلسی پویا، جوان و بیدار، دوری از همین ویژگی هاست که باعث شده مردم دولت و مجلس را پیر و خسته بدانند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به ناکارآمدی دولت در 6 سال گذشته تصریح کرد: قطعا دولتی که در تمام مدت عمر خود ناکارآمد بوده، بدون شک در ماه‌های پایانی کا خود ناکارآمد تر خواهد شد و مجلس بعدی باید با ابزار قانونی که در اختیار دارد، دولت را وادار به حرکت کند.

مهدی پور در ادامه افزود: توان قانون گذاری به مجلس این اجازه را می دهد تا رویه هایی به وجود آورد که تا قبل از آن وجود نداشته و با همین ابزارها می تواند وزرا را موظف کند تا در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور یافته و پاسخگو باشند.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس باید ساختارهای قانونی را اصلاح کرده و به درستی از این ساختارها استفاده کند، گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر درگیر لابی و زد و بند شوند تصمیمیات آنها ده‌ها میلیون نفر را متضرر می‌کند و نمی‌توانند تغییری در ساختارهای قانونی و وضعیت فعلی کشور به وجود آورند.

عضو-شورای-ائتلاف-نیروهای-انقلاب رانت مجلس مازندمجلس