برگزیده ها
نتیجه انتخابات مجلس یازدهم/ ۳- صفر!

اختصاصی مازندمجلس: شان کرسی نمایندگی مجلس در حد یک بازی فوتبال هم نیست؟

اختصاصی مازندمجلس: سالانه بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور برای کسب کرسی تحصیل در دانشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند، بر اساس قوانین وزارت علوم فردی که با قبولی در دانشگاه روزانه حاضر به ثبت‌نام در دانشگاه نگردد از شرکت مجدد در کنکور سال بعد محروم خواهد شد.

حال چگونه است که برای جبران خسارت وارده به سایر افرادی که از این کرسی محروم شده‌اند فرد برای یک دوره متوالی نمی‌تواند در کنکور شرکت کند اما فردی که ساعت‌ها منابع انسانی و مالی کشور از ثبت نام تا احراز صلاحیت‌ها را معطل کرده و با هزینه‌های هنگفت و جلب اعتماد شهروندان کرسی نمایندگی مجلس را از آن خود می‌کند با وجود غیبت‌های متعدد به عنوان بی‌نظم‌ترین نمایندگان مجلس، همچنان اجازه کاندیداتوری در انتخابات متوالی بعد را می‌بایند؟

این در حالی است که هزینه هر جلسه علنی چهار ساعته مجلس نیز، بیش از ۴ میلیارد تومان می‌باشد و هزینه‌های معنوی و خسارات وارده به اعتماد اجتماعی قابل محاسبه نمی‌باشد.

فارغ از هزینه‌هایی که هریک از نمایندگان به لحاظ تشریفات اداری خود و دفترشان دارند اما بی‌نظم‌ترین نمایندگان بی‌آنگه توضیحی نسبت به عملکرد گذشته خود داشته باشند در صف اول کاندیداتوری در انتخابات قرار می‌گیرند!

همچنان که یک تیم فوتبال وقتی در یک رقابت حاضر نمی‌شود، نتیجه بازی سه بر صفر به نفع رقیب اعلام می‌شود عملکرد نهادهای نظارتی در مواجهه با بی‌نظم‌ترین نمایندگان باید حداقل همچون داور فوتبال بوده و نتیجه انتخابات را به نفع مردم با حذف نماینده خاطی و عدم اجازه برای کاندیداتوری (حداقل برای یک دوره متوالی) اعلام نماید تا اینگونه مردم بتوانند بخشی از چهار سال حقوق پایمال شده خود را که همانا معطل شدن کرسی نمایندگی شهرشان در مجلس می‌باشد را پس بگیرند.

برای این مهم ضروری است نمایندگان مجلس آینده در اولین اقدام، اصلاح قانون انتخابات را به چرخه اندازند و نسبت به شرایط ثبت‌نام افراد نیز قوانین را بازبینی نمایند.

نهادهای نظارتی انتخابات مجلس یازدهم مازندمجلس