برگزیده ها
مردم باید احساس کنند نمایندگان آن‌ها در بین داوطلبین انتخابات حضور دارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه نظام باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند، گفت: اگر زمینه انتخابات آزاد و رقابتی فراهم شود، مردم مشتاقانه در انتخابات شرکت می کنند.

مازندمجلس: جلال جلالی‌زاده با بیان اینکه تفاوت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته این است که فضای انتخابات هنوز سرد است، اظهار کرد: بسیاری از اصلاح‌طلبان شناخته شده و کارنامه‌دار درانتخابات شرکت نکرده و در مقابل افراد زیادی که هویت سیاسی روشنی ندارند، برای حضور در مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از سویی حوادث آبان تاثیر منفی بر مردم گذاشته است. مسئولان بعد از این حوادث باید برای دلجویی از مردم تلاش می‌کردند و به آنها اطمینان می‌دادند که که حق خود را از صندوق رای پیگیری کنند. از سویی برای گرم شدن انتخابات باید در میان داوطلبان انتخابات نمایندگان همه جناح‌های فکری وسیاسی که در چارچوب نظام فعالیت می کنند، حضور داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صداوسیما در گرم شدن فضای انتخاباتی تصریح کرد: گرم شدن فضای انتخابات فقط با تبلیغات صداوسیما بدست نمی‌آید بلکه مردم باید احساس کنند که نمایندگان تفکرات آنها در بین داوطلبین انتخابات حضور دارند اما اگر مردم احساس کنند در میان داوطلبین، نامزد مد نظر آنها وجود ندارد یا اینکه مجلس توانایی کافی نداشته و در راس امور نیست، ممکن است پای صندوق رای حاضر نشوند.

جلالی ‌زاده در پایان گفت: کاهش مشارکت در انتخابات به ضرر همه است، مجموعه نظام باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند. اگر زمینه انتخابات آزاد و رقابتی فراهم شود، هیچ نیازی به تشویق مردم برای حضور در انتخابات نیست و خود مردم مشتاقانه در انتخابات شرکت می کنند.

مشارکت-مردم انتخابات-مجلس-یازدهم مازندمجلس