برگزیده ها
 اعلام‌نظر قطعی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس تا ۲۱ دی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام کننده داشته ایم، اما تلاش می کنیم تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کنیم.

مازندمجلس: عباسعلی کدخدایی طی سخنانی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اظهار کرد: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیات های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیات‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیات را بررسی و با کسب نظر از هیت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.

وی بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها را یک کار پرمشغله دانست و عنوان کرد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام کننده داشته‌ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آنها جمع‌آوری کنیم که این موارد زمان‌بر است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: تلاش هیات‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کند.

وی درباره شرایط مد نظر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها بیان کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قوانین انتخابات آمده است. همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سوءشهرت در منطقه و عدم محکومیت قضایی از جمله این موارد است.

کدخدایی درباره رای دادن در انتخابات گفت: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد هستند و شایستگی نمایندگی مردم را دارند رای بدهند. مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتا افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند. مردم پس از بررسی های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیداها پرس و جو کنند و ان شاءالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور مثمر ثمر باشند.

سخنگوی-شورای-نگهبان کاندیداهای-انتخابات-مجلس مازندمجلس