برگزیده ها
 برخی نامزدهای مجلس با توزیع پول و شام و ناهار به شعور مردم توهین می‌کنند

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم نسبت به نظام اسلامی خوش بین شده و احساس امیدواری در آنها افزایش یابد.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری امروز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در جلسه شورای اداری طالقان؛ ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل اظهار کرد: آیت الله طالقانی از مهمترین پایه گذاران انقلاب اسلامی و پرچمدار مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بود.

وی ادامه داد: یاد و خاطره این انسان بزرگوار را گرامی می‌داریم و امیداوریم ارواح همه کسانی که در عرصه مبارزه با ظلم و ستم فعالیت داشته و به شهادت رسیده و یا به هر شکلی از دنیا رفته اند؛ با شهدای کربلا محشور شوند.

 مظفری توضیح داد: هدف ما از این سفرهای استانی و شهرستانی آشنایی بیشتر با مسائل و موضوعات ساکنان استان های مختلف و تلاش برای رفع آنها است.

این مسئول اظهار کرد: البته قبل از این سفرها اطلاعاتی در خصوص مشکلات و موضوعات حوزه های مختلف هر استان جمع آوری می‌شود ولی شنیدن این مسائل از زبان مردم و مسئولین اثر دیگری دارد.

وی اضافه کرد: مسئولین دستگاه‌های اجرایی طالقان به خصوص امام جمعه این شهرستان به خوبی مطالبات و مسائل این شهرستان را مطرح کرده اند و موارد مطرح شده دسته بندی خواهد شد و به حسب مورد پیگیری‌های لازم برای رفع آنها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه بارها و بارها از زبان مقام معظم رهبری بیان شده؛ معیار و ملاک برای صفت عمل آحاد جامعه به ویژه مسئولین قانون است.

وی با اشاره به اینکه قانون سر فصل همه خواسته‌ها است؛ ادامه داد: مسئولین باید درک درستی از نیازهای سطح جامعه داشته باشندو به سمت رفع این نیازها گام بردارند.

مظفری افزود: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم نسبت به نظام اسلامی خوش بین شده و احساس امیدواری در آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به شاخصه اصلی نظام اسلامی اضافه کرد: مسئولان باید به گونه ای عمل کنند که مردم فکر کنند تصمیم گیران هم جزئی از آنها هستند و مسائل و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتخابات نشانه مردم سالاری دینی، دموکراسی در جمهوری اسلامی و مراجعه به آرای مردم است.

 وی گفت: نظام ما مبتنی بر رأی مردم است و بعد از انقلاب هر سال تقریبا یک انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده و همه دغدغه مسئولین این بوده که از آرای مردم حفاظت بشود و بر اساس خواسته آنان عمل شود.

وی افزود: همه مسئولان به ویژه در دستگاه قضا باید در موضع گیری های خود در این خصوص دقت نظر لازم را داشته باشند و حمایت از جناح خاص را کنار بگذارند ارزش های انقلابی و ... را اولویت قرار دهند.

مظفری توضیح داد: متولیان امر باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند و به آنها این اطمینان را بدهند که همان رأیی که داخل صندوق می اندازند از صندوق خارج می شود و هیچ دخل و تصرفی در آرای آنها اتفاق نمی افتد.

این مسئول تصریح کرد: نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند در حقیقت مورد تایید نظام هستند و نباید سو گیری‌های شخصی در حمایت یا عدم حمایت آنها صورت بگیرد تا آنها بتوانند در فضایی عادلانه با هم رقابت کنند.

وی اضافه کرد: باید به مردم تبیین شود که معیارهای عقلانی را در آرای خود مورد توجه قرار دهند و به کسانی رای دهند که از بطن خود آنها بوده و درد کشیده باشند.

مظفری افزود: بعضی نامزدها واقعا به شعور مردم توهین می کنند و با توزیع پول و شام و ناهار زمینه جلب آرای مردم را فراهم می کنند.

وی توضیح داد: کسی که قبل از ورود به مجلس مرتکب کارهای غیرقانونی و غیر انسانی می شود چطور می تواند نماد تفکرات عمومی باشد؟

وی اظهار کرد: بسیاری از این افراد هنوز وقت تبلیغات قانونی نرسیده مشغول جمع آوری رآی هستند که باید با این تخلفات برخورد شود.