برگزیده ها
سالک: تعداد روحانیون در مجلس فعلی کافی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم ۳۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم‌های آمریکا است، اما ۷۰ درصد مشکلات کشور به خودتحریمی برمی‌گردد.

مازندمجلس: احمد سالک عصر چهارشنبه در نشست بصیرت‌افزایی که در تالار آوینی دانشگاه اصفهان به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با بیان این که ایمان چهار ستون محکم دارد، اظهار کرد: ستون اول ایمان صبر است که ۳۶ آیه در قرآن در مورد آن است. ستون دوم ایمان، یقین و باور و ستون سوم عدل است. متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جامعه شده عنصر تبعیض است که باعث نارضایتی مردم شده است. ستون چهارم جهاد است که این چهار ستون در انقلاب اسلامی اصولی تغییرناپذیر هستند.

وی افزود: دشمن قصد تخریب رهبری و در نهایت قصد از بین بردن اصل ولایت فقیه را دارد. مقام معظم رهبری هدیه‌ای الهی برای این ملت هستند و تلاش استکبار این است که این ستون کشور را بیندازد. تقوا و توکل سد پولادینی برای حفظ ولایت و رهبری است و زمینه فراهم کردن این موفقیت بصیرت است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود ۱۶۰ آیه در قرآن در مورد بصیرت است، گفت: اهل بصیرت با افراد دارای بصیرت فاصله دارند. آدم‌هایی که اهل بصیرت نیستند مانند افراد مردود در فتنه ۸۸ هستند.

سالک ادامه داد: چرا باید سهم فرهنگ در بودجه کل کشور ۶ درصد باشد؟ وقتی این گونه با مسائل فرهنگی برخورد می‌کنیم طبیعی است که شبکه نفوذ در کشور در بخش‌های مختلف فعال شود. اگر به فرهنگ کشور توجه کافی نکنیم بدون شک دچار فتنه‌های جدید خواهیم شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قبول کنیم که در تعمیق معارف دینی کم کار کرده ایم. چرا برخی از دانشجویان کشور هنوز نمی‌توانند از روی قرآن بخوانند؟

او با بیان این که فتنه در قرآن چیز عجیبی است، گفت: یکی از معانی فتنه در قرآن آزمایش است و در جای دیگر به معنای تعبیر و تعریف قرآنی است. انسان‌هایی که قدرت تشخیص مرز میان باطل و حقیقت را ندارند مردود می‌شوند، اما با بصیرت‌ها قدرت آینده نگری دارند. مانند مقام معظم رهبری که دو روز قبل از فتنه ۲۵ آبان فرمودند: «آماده باشید که فتنه‌ای در راه است.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تاریخ فتنه به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، افزود: فتنه اول بحث کاپیتولاسیون بود که فتنه‌ای علیه اسلام به شمار می‌رفت. امام راحل مقابل آمریکا ایستاد و نظام شاهنشاهی مخالفان این قانون را به زندان انداخت. فتنه دوم به اوایل انقلاب و توطئه‌های بنی صدر، تجزیه طلبی و عملیات تروریستی منافقین برمی‌گردد که کشور را برای یک دهه دچار هزینه کرد.

سالک گفت: فتنه سوم، جریان کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و فتنه چهارم به وقایع سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد. رمز فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات بود که شخصی به نام "جین شارپ" در خارج آن را طراحی کرد. فتنه‌گران بر ابطال انتخابات تاکید داشتند در حالی که مدرکی بر ابطال انتخابات نداشتند. در این فتنه عظمت ملت ایران زیر سوال رفت. در مدیریت فتنه ۸۸، هفده گروه اپوزیسیون خارجی فعالیت می‌کردند و به نوعی با فتنه گران داخلی تقسیم کار کرده بودند. این فتنه یک سازماندهی بین المللی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: فتنه آخر، فتنه بنزینی بود که دولت باید قبل از افزایش قیمت بنزین زمینه سازی‌های لازم را برای مردم می‌کرد. فتنه ۱۳۹۸ با فتنه‌های قبلی تفاوت‌های جغرافیایی و محتوایی داشت. فتنه عراق و لبنان، مقدمه فتنه در ایران بود. منتها یک نکته در تمام این فتنه‌هایی که ذکر شد جالب است و آن نقش امام و رهبری در خنثی سازی این فتنه‌ها است. مقام معظم رهبری چشم فتنه را درآوردند.

سالک ادامه داد: فتنه‌های چند سال اخیر سه ریشه داشت. یکی ریشه در داخل، ریشه در منطقه و ریشه دیگر آن به آمریکا برمی‌گردد. در ریشه منطقه‌ای، عربستان ۷۰۰ میلیون دلار برای تدارک شورش در عراق هزینه کرد. رهبری معجزه کردند و به استحکام درون تشکیلاتی نظام اسلامی پرداختند؛ چرا که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اشراف اسلام بر کفر جهانی اهمیت زیادی دارد چرا که از نظر شرعی مسلمانان نباید تحت سیطره کفر زندگی کنند. پس این اقتدار لازمه اشراف اسلام بر استکبار است. امروز دیگر دو بلوک شرق و غرب وجود ندارند، اما جنگ میان اسلام و استکبار وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری در افزایش قیمت بنزین از تصمیم سران سه قوه حمایت نمی‌کردند آشوبگران تهییج می‌شدند، آمریکا خوشحال می‌شد، محور مقاومت سست می‌شد و داخل کشور هرج و مرج به وجود می‌آمد. رهبری از این موارد با تدبیر جلوگیری کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۹ دی حاصل بصیرت مردم و یک حرکت جوشنده مردمی بود که خط بطلانی بر رویای فتنه گران کشید. در اصفهان مردم یک روز زودتر و در ۸ دی به میدان آمدند و جمعیت در اصفهان به شکل تعجب آوری زیاد بود.

سالک با بیان اینکه هدف دشمن در روز ۵ دی امسال به راه انداختن جنگ مسلحانه بود، ادامه داد: راه برون رفت از فتنه‌ها داشتن یک مجلس انقلابی است. در مجلس فعلی تنها ۱۷ روحانی حضور دارند که کافی نیست؛ چرا که هم اکنون مجلس از مسائل فقهی خالی شده است. نگران فقه آل محمد هستیم که در مجلس آینده ضربه ببیند. پس مجلس یازدهم باید انقلابی باشد تا راه برون رفت از فتنه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم شود.

وی گفت: هم اکنون دشمن در فضای مجازی مرتب تبلیغ می‌کند که مردم باید انتخابات را تحریم کنند. اعتقاد دارم ۳۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم‌های آمریکا است، اما ۷۰ درصد مشکلات کشور به خودتحریمی برمی‌گردد. برخی از مدیران ضعیف هستند و حاضر به رفتن هم نیستند، پس مطمئن باشید خطر خودتحریمی از خطر تحریم‌های آمریکا بیشتر است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتخابات اسفند ۹۸ کلید انتخابات ۱۴۰۰ است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «باید دولتی جوان و حزب اللهی تشکیل شود.» اعتقاد دارم این دولت حزب اللهی را مجلس یازدهم تعیین می‌کند. پس اهمیت انتخابات ۹۸ از انتخابات‌های گذشته بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی که چرا برای مجلس یازدهم ثبت نام نکرد، گفت: این تصمیم دلایل مختلفی داشت که مهم‌ترین دلیل آن پاسخگویی به بیانیه گام دوم انقلاب و لبیک به ندای رهبری بود. در این بیانیه مقام معظم رهبری ۴۱ بار تاکید کرده اند که در اداره کشور از نیرو‌های جوان باید استفاده شود. البته این عدم ثبت نام به معنای شانه خالی کردن از وظایفی که در قبال انقلاب داریم نیست.

سالک خاطرنشان کرد: بچه‌های ارزشی دارای سه مشکل هستند. اول این که مجتهد هستند، خودشان را فصل الخطاب می‌دانند و تشکیلات پذیر هم نیستند. این نقایص باید مرتفع شود.

در پایان این جلسه از نخستین رویداد استارتاپی انتخاباتی کشور در استان اصفهان رونمایی شد.

تحریم‌های-آمریکا خودتحریمی مازندمجلس