برگزیده ها
 دولت به جای مسکن‌سازی جدید واحدهای باقی مانده را تکمیل کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در عرصه تولید مسکن گام به گام حرکت کند، از این رو اولویت نخست در این حوزه، تکمیل واحدهای باقی مانده و تعیین تکلیف تعهدات مالی خریداران و فروشندگان است.

مازندمجلس: سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از روند کند تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر، گفت: در شرایط کنونی حجم زیادی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است و همچنان این واحدها بلاتکلیف است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید در عرصه تولید مسکن گام به گام حرکت کند، از این رو اولویت نخست در این حوزه، تکمیل واحدهای باقی مانده و تعیین تکلیف تعهدات مالی خریداران و فروشندگان است.

وزارت راه و شهرسازی هنوز استراتژی و الگوی دقیقی برای تولید مسکن ندارد

وی گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی هنوز استراتژی و الگوی دقیقی برای تولید مسکن ندارد، یک روز طرح بازآفرینی شهری و روز دیگر طرح ملی مسکن و طرح مسکن کم درآمدها را طراحی می کند؛ اما دولت باید تعهدات پیشین خود را به اتمام رسانده و پس از آن تعهدات جدیدی را ایجاد کند.

بهادری افزود: به نظر من دولت به جای تولید 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن باید اقدام به تکمیل طرح مسکن مهر کند، بر اساس آمارها حدود 200 تا 300 هزار واحد مسکن مهر هنوز عملیاتی و تکمیل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بسیاری از خریداران مسکن مهر منتظر تحویل واحدهایشان هستند، متأسفانه شرکت های تعاونی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کرده اند. این شرکت ها در زمان ارزانی قیمت زمین و خدمات از مردم پول دریافت کرده اند و امروز با افزایش قیمت ها نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من دولت باید در گام نخست برای حمایت از خریداران معطل مسکن مهر، سودها و جرایم تسهیلات دریافتی را حذف کند، زیرا مردمی که هنوز واحدی برای سکونت و زندگی دریافت نکرده اند، چگونه باید سود تسهیلات دریافتی را پرداخت کنند.

دولت مسکن-سازی مازندمجلس