برگزیده ها
 شوراها باید به پارلمانی از نمایندگانی با افکار مختلف از مناطق شهر تبدیل شود

نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شورای شهر باید با تلفیق شورایاری‌ها متشکل از نمایندگانی از مناطق مختلف شهر باشد یادآور شد که اجرای طرح قانون جامع انتخاب شوراها به این امر جامه عمل خواهد پوشاند.

مازندمجلس: ابوالفضل ابوترابی در مورد پیشنهاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مبنی بر اینکه باید تعداد نماینده شورایاری‌ها به اعضای کمیته اعطای نشان‌های شهروندی افزایش یابد و شورایاری‌ها نباید در حد حرف باقی بماند، بلکه باید دامنه فعالیت آنها گسترش یابد، گفت: ما طرحی تحت عنوان قانون جامع انتخاب شوراها ارائه دادیم که در پی آن شورایاری‌ها را نیز در شوراها تلفیق کنیم.

تمام مناطق باید نماینده مستقلی در شورای شهر داشته باشند

نماینده مردم نجف آباد، تیران، کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شوراها باید نمادی از پارلمان محلی در شهرها باشند، کما اینکه در تهران تعداد 110 نفر در شورایاری‌ها عضو شدند که اگر در شورای شهر تلفیق شوند می‌توان پارلمان شهری متشکل از افکار و نمایندگانی از محله‌ها و شهرداری مناطق مختلف شهر ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون می‌طلبد که اعضای شوراهای شهر به گونه‌ای انتخاب شوند که هر منطقه دارای نماینده مستقلی باشد و شورای شهر تهران و سایر شهرها نیز با این تعداد محدود اعضا اداره نشوند.

ابوترابی یادآور شد: اگر این طرح به مرحله اجرا برسد اتفاق مبارکی خواهد بود که باعث می‌شود شورایاری‌ها نیز به شورا راه پیدا کرده و به صورت واحد به ارائه خدمات در حوزه مدیریت شهری بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید این اقدام به گسترده شدن دامنه اختیارات شورایاری‌ها منتهی شده و شورای شهر نیز به یک پارلمانی متشکل از نمایندگانی از تمام مناطق شهر تبدیل خواهد شد.

ابوالفضل-ابوترابی طرح-قانون-جامع-انتخاب-شوراها مازندمجلس