برگزیده ها
 دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو، بساط سوداگران را جمع می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اگر از خرید و فروش خودرو مالیات اخذ شود، بساط دلالان جمع شده و سوداگری در بازار چارچرخ‌ها از بین می‌رود.

مازندمجلس: سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به موضوع افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار ورود کنند زیرا سوداگران و مافیاها با قیمت سازی، تمام تلاش خود را برای گرانی چارچرخ‌ها به کار می‌برند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان باید برای افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار، شیفت‌های جدیدی راه‌اندازی کنند چراکه برخی از واحدهای این شرکت‌ها در استان‌هایی مانند کرمانشاه، شیراز، مشهد و... غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید با اطلاع‌رسانی دقیق زمینه پیش فروش بیشتر خودرو را فراهم کنند، اظهار کرد: اگر مردم از تحویل به موقع خودرو مطمئن باشند در طرح‌های پیش فروش خودروسازان شرکت می‌کنند که با تحقق این مهم از یک سو کمبود نقدینگی خودروسازی‌ها جبران می‌شود و از سوی دیگر اشتهای کاذب بازار از بین خواهد رود.

بیشتر بخوانید: قیمت خودرو کاهش می‌یابد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو، سوداگران نمی‌توانند به راحتی فعالیت کنند، باید از هر فردی که طی یک سال بیش از یک بار خودرو خریداری می‌کند، مالیات اخذ شود.

-دریافت-مالیات-از-خرید-و-فروش-خودرو مازندمجلس